دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق:

موشک‌های فکری و اعتقادی نیاز جامعه امروز است

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه موشک‌های فکری و اعتقادی نیاز جامعه امروز است، گفت: مهم‌ترین جهاد، جهاد تبیین است اگر چه سلاح مهم است؛ اما سلاح و موشک بدون جهاد تبیین فایده ندارد.

موشک‌های فکری و اعتقادی نیاز جامعه امروز است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، حجت‌الاسلام‌ سید هاشم الحیدری شامگاه شنبه در یادواره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت استان گیلان و تجمع بزرگ راهیان قدس در مصلای رشت با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در زندگی انسان، نعمت‌ها است، اظهار کرد: نعمت‌های الهی مسئولیت دارد که شامل شکر، عمل و بیان آن است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نعمت در اسلام بعد از وجود مبارک پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)، حکومت اسلام و حاکمیت اسلام است، افزود: امامت سیاسی و حکومتی و ولایت سیاسی در غدیر خم حائز اهمیت است؛ لذا به عید غدیر بزرگ‌ترین عید خدا گفته می‌شود.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه اطاعت و حمایت از ولی‌ّامر عامل ایستادن افراد کنار امام علی (ع) بود بیان کرد: عدم همراهی مردم عامل اصلی ظلم به حق امام علی بود؛ زیرا اکثر مردم آن زمان اهل عبادت شب و حافظ قرآن بودند؛ اما به‌خاطر حضور و اطاعت از ولیّ زمان به میدان نیامدند و از ولی‌ّامر حمایت نکردند.

الحیدری با اشاره به اینکه اولین حکومت اسلامی بعد از امام حسین (ع)، حکومت امام خمینی است، تصریح کرد: در ۲۲ بهمن ۵۷ و بعد از هزار و چند سال، اولین حکومت اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه چرا حضرت امام خمینی (ره) به حاکمیت رسید و ولایت‌فقیه از کتاب به حکومت رسید، ادامه داد: فریاد امام و حضور مردم در میدان باعث ایجاد حکومت شد و درواقع راز موفقیت امام خمینی (ره) مردم ایران هستند.

دست مردم گیلان و ایران را می‌بوسم

یکی از رهبران جبهه مقاومت عراق با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز جبهه مقاومت است، عنوان کرد: من دست مردم گیلان و ایران را می‌بوسم؛ زیرا در طول تاریخ مردم مسلمان در صحنه دفاع از سیاست اهل‌بیت (ع) و اسلام نبودند؛ اما شما به میدان دفاع از نایب امام‌زمان آمدید و حکومت اسلامی ایجاد کردید.

داشتن سلاح و موشک بدون جهاد تبیین فایده ندارد

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه امام خمینی (ره) با جهاد تبیین نظام اسلامی را تأسیس کرد و حکومت پهلوی را شکست داد، افزود: مهم‌ترین جهاد، جهاد تبیین است اگر چه سلاح مهم است؛ اما سلاح و موشک بدون جهاد تبیین فایده ندارد.

جهاد تبیین امروز مهم‌ترین جهاد است

الحیدری با بیان اینکه جهاد تبیین امروز مهم‌ترین جهاد است، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در کلام رهبری فریضه قطعی و فوری است این حکم و فتوای ولایی است و هر مکلف مسلمان موظف است به آن عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با شناخت ولی‌فقیه و میدان توانست به مکتب سلیمانی تبدیل شود، گفت: او مطیع ولی‌ّامر و سرباز ولایت بود و اخلاص داشت و به همین سبب حاج قاسم شد.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه وظیفه امروز ما جهاد تبیین است، تصریح کرد: امروز نیازمند قاسم سلیمانی جهاد تبیین هستیم و به سلیمانی فرهنگی نیاز داریم.

موشک‌های فکری و اعتقادی نیاز جامعه امروز است

وی با اشاره به اینکه موشک‌های فکری و اعتقادی نیاز جامعه امروز و وظیفه ما است بیان کرد: باید خودمان را در مسیر سردار سلیمانی قرار دهیم.

الحیدری با بیان اینکه متأسفانه مکتب ولی‌فقیه را رها کردیم و به مکتب سلیمانی توجه می‌کنیم در حالی که در وهله اول ولایت‌فقیه اهمیت دارد، افزود: اگر امام خمینی (ره) و امام خامنه ای نبودند حاج قاسم نبود.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با اشاره به ضرورت تبیین نقش ولایت، گفت: نظام جمهوری اسلامی کشور اول جهان در معنویت است و مردم ایران ۴۵ سال در معنویت به سر می‌برند.

حضور رزمندگان گیلانی در نبل و الزهرا نشانه معنویت جوانان ایرانی است

وی عشق جوانان ایرانی به ولایت و شهادت را قوی‌تر از اول انقلاب دانست و تصریح کرد: در وضعیت فعلی دنیا که پر از فساد و منکر است؛ باز هم یک سری عشاق از گیلان به نبل و الزهرا رفتند و این همان معنویت است.

در کل دنیا مثل امنیت جمهوری اسلامی را ندیدم

الحیدری با اشاره به اینکه پیشرفت معنوی ایران پس از انقلاب چشمگیر است، خاطرنشان کرد: در کل دنیا مثل امنیت نظامی داخل جمهوری اسلامی را ندیدم.

وضعیت بد اقتصادی مختص ایران نیست

وی با بیان اینکه وضع اقتصادی غرب و دنیا بسیار به‌هم‌ریخته است، افزود: وضعیت بد اقتصادی مختص ایران نیست؛ اما دشمن مدام القا می‌کند که این گرانی‌ها فقط در داخل کشور است.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق بیان کرد: به عقیده بنده، نقد آشکار در جمهوری اسلامی اشکال دارد و دفاع آشکار باید انجام شود.

هدف امروز دشمن دیگر سردار سلیمانی نیست؛ بلکه ولایت‌فقیه است

الحیدری هدف امروز دشمن دیگر سردار سلیمانی نیست؛ بلکه سر نظام اسلامی و ولایت‌فقیه است، خاطرنشان کرد: تکلیف ما برگزاری همایش نیست؛ بلکه باید جهاد تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: تبیین قدرت جمهوری اسلامی و بیان پیشرفت‌های آن در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین و وظیفه همه است.

دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی بر هر فریضه دینی ارجحیت دارد

الحیدری با بیان اینکه امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی اهم واجبات است گفت: دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی بر هر فریضه دینی ارجحیت دارد.

به گزارش «هشت‌دی» در این مراسم از فیلم داستانی «بیقرار» پیرامون شهید «حامد کوچک‌زاده» و «عشق به افق خورشید» پیرامون شهید «محمدرضا باستانی شعار» و چند جلد کتاب پیرامون دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه