حجت‌الاسلام آقامیری:

شهید کوچک‌زاده اهل مطالعه و گره‌گشایی از مردم بود

استاد حوزه و کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان هوشمند از ظرفیت دنیا برای آباد‌کردن آخرت بهره می‌برد، گفت: شهید کوچک‌زاده اهل مطالعه و گره‌گشایی از مردم بود این در حالی است که شهدای مدافع حرم در اوج غربت و با وجود برخی زخم‌زبان‌ها و کم‌لطفی‌ها به میدان آمدند.

شهید کوچک‌زاده اهل مطالعه و گره‌گشایی از مردم بود

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقا‌میری در هفتمین سالگرد شهادت شهید حامد کوچک‌زاده در مهدیه رشت، اظهار کرد: همه انسان‌ها رفتنی هستند؛ فقیر و پول‌دار، جوان و‌ پیر، مسئول و غیرمسئول، اما اساس بر چگونه رفتن است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: اگر کسی به‌خاطر دنیا، دینش را و به‌خاطر دین، دنیایش را از دست بدهد در هر دو صورت دچار خسران شده است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر عدم تبیین درست در‌ خصوص سبک زندگی مدافعان حرم تصریح کرد: این جوانان چه کسانی بودند؟ در چه زمانی جانشان را فدا کردند؟ دشمن مقابل چه کسی بود؟

انسان هوشمند از ظرفیت دنیا برای آباد‌کردن آخرت بهره می‌برد

حجت‌الاسلام آقا‌میری ادامه داد: اساس دنیا خیر است؛ لذا مذمت دنیا در روایات برای افراط در لذت است نه اساس لذت، چه‌بسا کسانی که ثروتمند هستند و با دارایی‌هایش قیامتش را آباد می‌کنند؛ لذا یک انسان هوشمند از ظرفیت دنیا برای آباد‌کردن آخرت خود و اطرافیانش بهره می‌برد و مصداق این افراد همین شهدا هستند.

اگر مدافعان حرم نبودند باید در همدان و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم در اوج غربت و با وجود برخی زخم‌زبان‌ها و کم‌لطفی‌ها به میدان آمدند، گفت: زمانی که شهدای مدافع حرم در این مسیر قدم برداشتند تنها کسی که در دفاع از این جوانان ایستاد رهبر انقلاب بود که فرمودند اگر این جوانان نمی‌رفتند باید در همدان و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم.

این کارشناس‌مذهبی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمام کشور بوی جنگ می‌داد و مردم حواسشان به هم بود و مراقب یکدیگر بودند؛ اما در جنگ سوریه این‌گونه نبود و بعد از شهادت شهید حججی وضعیت تغییر کرد؛ لذا استقبال مردم را قبل و بعد از شهادت شهید حججی مقایسه کنید.

وی ادامه داد: سوریه به‌مراتب سخت‌تر از دوران دفاع مقدس بود و دشمن نیز دشمن هشت‌سال جنگ نبود؛ لذا شهدا و رزمندگان مدافعان حرم گلچین شده بودند.

حجت‌الاسلام آقا‌میری با اشاره به سیره شهدا در زندگی دنیوی، ادامه داد: انسانی که غرق در دنیا نمی‌شود همان آدمی است که در عصر غیبت، خودش را خرج دین و امام عصر (عج) خواهد کرد؛ لذا این شهدا نیز در دنیا زندگی کردند؛ اما غرق در آن نشدند.

شهید کوچک‌زاده به‌راحتی انسان‌ها را طرد نمی‌کرد

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید کوچک‌زاده، گفت: او به‌شدت اهل مطالعه بود، اهل انفاق بود که حتی برای ‌گره‌گشایی از مردم از دیگران قرض می‌گرفت، به‌راحتی انسان‌ها را طرد نمی‌کرد و به همه کمک می‌کرد، جاذبه‌اش بیشتر از دافعه‌اش بود که تمامی این ویژگی‌ها از اوصاف مؤمنان است لذا نمی‌شود کسی مؤمنانه زندگی کند و رزق شهادت نگیرد که شهادت از نعمات مخصوص مؤمنین است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در دوران عصر غیبت کبری که دستگاه ابلیس با تمام قدرت‌خواهان غرق‌کردن انسان‌ها در پررنگ‌کردن دنیا است؛ بهترین مدل زندگی، الگوگرفتن از شهدا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه