دانشجوی دانشگاه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

تنها درخواست ما از مسئولین مردمی‌بودن آنان است

 دانشجوی دانشگاه گیلان با بیان اینکه تنها درخواست ما از مسئولین مردمی‌بودن آنان است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی نقش دانشجو به عنوان یک عنصر فعال، بیان مشکلات و مطالبه‌گری است و مسیر را نشان می‌دهد و میدان، محل نقش‌آفرینی مسئولان است.

تنها درخواست ما از مسئولین مردمی‌بودن آنان است

  امیرمهدی علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به برخی معضلات موجود در سطوح آموزش عالی استان گیلان به معضلات دانشگاه فنی شرق گیلان اشاره کرد و اظهار کرد: استاندار گیلان به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه گیلان حضور یافت و پس از آن در دانشکده فنی شرق گیلان حاضر شد.

قول استاندار گیلان برای حل مشکلات دانشکده فنی شرق گیلان چه شد؟

 وی با بیان اینکه استاندار گیلان بعد از این حضور قول مساعد داد پس از سفر به روسیه به پیگیری مسائل موجود بپردازد، ادامه داد: وقتی در روز دانشجو در دانشگاه گیلان از استاندار در رابطه با مسائل و مشکلات دانشجویان سئوال شد در برگه‌ای مشکلات را نوشتند و قول پیگیری دادند و اینکه هر دو هفته یک‌بار سرکشی خواهند کرد؛ اما هنوز هیچ خبری نیست.

 دانشجوی دانشگاه گیلان به وضعیت دانشکده فنی شرق اشاره و عنوان کرد: ساختمان این دانشکده در گذشته مدرسه بوده و در سال ۹۴ حکم تخریب آن صادر شده است و برای امنیت دانش‌آموزان تخلیه شده است؛ اما اکنون این سئوال مطرح است که با چه معیاری تبدیل به دانشگاه شده است.

وی با اشاره به وضعیت سایر دانشکده‌های رودسر، اظهار کرد: رودسر به جز دانشکده فنی شرق، سه دانشکده دیگر اعم از فرهنگیان، پیام‌نور، آزاد نیز دارد که وضعیت مشابه دارند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

علی‌محمدی تصریح کرد: در راستای اظهارات استاندار مبنی بر تغییر ریاست دانشکده فنی شرق گیلان این سئوال مطرح می‌شود که آیا این اقدام در حیطه اختیارات ایشان است و اینکه آیا شاهد بومی‌گرایی، ناسیونالیسم هستیم یا شایسته‌سالاری؟ ناگفته نماند که رئیس این دانشکده جز معدود کسانی هستند که محبوب و مورد حمایت دانشجویان قرار دارند و این سخن استاندار که باید رئیس دانشکده از اهالی بومی آن منطقه باشند، مورد قبول دانشجویان نیست.

بودجه دانشگاه گیلان جوابگوی ۱۹ هزار دانشجو نیست

وی با اشاره به سایر مسائل در این راستا بیان کرد: اگر معیار برای افزودن رشته‌های بیشتر است چرا دانشگاهی جدید تأسیس نمی‌شود این در حالی است که ظرفیت کافی برای ساخت دانشکده‌های بیشتر درون مجتمع مرکزی دانشگاه گیلان وجود دارد؛ اما با محدودیت بودجه مواجه هستیم و این امر صورت نمی‌گیرد؛ لذا کمبود کلاس و دانشکده موجب آن شده است که اکنون آثار آن را شاهدیم زیرا به عنوان مثال بخشی از کلاس‌های دانشکده انسانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشجوی دانشگاه گیلان اذعان کرد: حدود ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در حال تحصیل هستند؛ اما بودجه برای ۱۶ هزار نفر لحاظ شده است؛ لذا این مسئله در شرایط رفاهی دانشجویان خلل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دو تن از نمایندگان شهرستان رشت از اعضای هیئت امنای دانشگاه گیلان بوده و در این سال ها عضو و حتی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بودند، این در حالی است که برای ما سئوال است که در این مدت چه تلاشی برای افزایش بودجه دانشگاه و بهبود وضعیت دانشکده فنی شرق‌ انجام داده‌اند؟

دانشجو عنصری فعال در مطالبه‌گری است

علی‌محمدی با بیان اینکه دانشجو نباید متهم و مقصر اصلی دانسته شود، گفت: تنها درخواست ما از مسئولین مردمی‌بودن آنان است؛ لذا در نظام جمهوری اسلامی نقش دانشجو به عنوان یک عنصر فعال، بیان مشکلات و مطالبه‌گری است و نقشی در تصمیم‌سازی ندارد؛ بلکه مسیر را نشان می‌دهد و میدان، محل نقش‌آفرینی مسئولان است.

مردم سابقه و عملکرد کاندیداها را بررسی کنند

دانشجوی دانشگاه گیلان در پایان با اشاره به معیارهای یک انتخاب درست، خاطرنشان کرد: فارغ از وعده‌های پوچ و توخالی برخی کاندیداها، نیازمند بررسی رزومه و عملکرد این افراد هستیم این در حالی است که در اکثر موارد این اتفاق صورت نمی‌گیرد؛ لذا باید از دادن وعده‌های اضافی بپرهیزند و مسئولیت اشتباهاتشان را برعهده بگیرند و در امور اجرایی طبق آیین‌نامه و حیطه اختیاراتشان گام بردارند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه