دانشجوی دانشگاه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

دانشکده فنی شرق گیلان فاقد هرگونه امکانات است

دانشجوی دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشکده فنی شرق گیلان فاقد هرگونه امکانات است، گفت: حدود ۱۰ سال از زمان تأسیس این دانشکده می‌گذرد؛ اما با وجود وعده‌های زیادی که در زمان آغاز به کار آن توسط مسئولان وقت داده شد هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.

دانشکده فنی شرق گیلان فاقد هرگونه امکانات است

 آرین رحیم‌پناه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به مشکلات دانشکده فنی شرق گیلان، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال از زمان تأسیس این دانشکده می‌گذرد؛ اما با وجود وعده‌های زیادی که در زمان آغاز به کار آن توسط مسئولان وقت داده شد هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است این در حالی است که نیازمند دانشکده‌ای در شأن جوانان منطقه در واجارگاه رودسر هستیم.

دانشکده فنی شرق گیلان فاقد هرگونه امکانات است

 وی به چالش‌های موجود در این دانشکده اشاره کرد و گفت: دانشکده فنی شرق گیلان فاقد هرگونه امکانات کافی از لحاظ خوابگاه، کارگاه، سایت، آزمایشگاه و… که یکی از مهم‌ترین ارکان دانشکده‌های فنی محسوب می‌شود، است؛ این در حالی است که دانشجویان الان با همین وضعیت در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

 دانشجو دانشگاه گیلان تصریح کرد: ساختمان این دانشکده قبل از تأسیس، مدرسه بوده است که در سال ۹۲ به دانشگاه گیلان به طور موقت اجاره داده شد؛ البته تا زمانی که شرایط بهبود یابد.

 رحیم‌پناه ادامه داد: دانشکده فنی شرق گیلان هم‌اکنون ۴۷۰ دانشجوی فعال در چهار رشته اعم از مهندسی کامپیوتر، صنایع، علوم مهندسی و عمران در مقطع کارشناسی است که از این تعداد حدود ۵۸ نفر از دانشجویان دختر در خوابگاه خورشید سکونت دارند و همچنین بیش از ۸۰ درصد از این تعداد غیربومی و مابقی از شهرستان‌های هم‌جوار هستند.

 وی با اشاره به ظرفیت محدود خوابگاه، بیان کرد: در دفترچه کنکور تعهدی از سوی دانشگاه در خصوص تأمین خوابگاه پسران وجود ندارد؛ اما با وجود این امکان برای دختران، عملاً به علت ظرفیت محدود، جوابگو تعدد دانشجویان نیست.

احساس ناامنی یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان این دانشکده است

 این دانشجو افزود: احساس ناامنی یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان این دانشکده است به طوری که در نزدیکی خوابگاه خانه مسکونی وجود ندارد همچنین نبود درمانگاه نزدیک و امکانات اولیه و… نیز جز معضلات اساسی به حساب می‌آید.

 وی به سایر مشکلات موجود در دانشکده فنی شرق اشاره کرد و گفت: در این دانشکده به علت وجود رشته‌های مهندسی نیاز به سایت کامپیوتر، کارگاه‌های عمرانی و آزمایشگاه است که به علت نبود این امکانات، کارگاه‌های موردنظر در سطح شهرستان پراکنده شده است که رفت‌وآمد در محیط‌های غیرآموزشی برای دانشجویان دشوار است و از طرفی چون جز املاک دانشگاه گیلان نیست هیچ اختیاری از سوی آنان وجود ندارد.

درخواست‌های مکرر دانشجویان برای انتقالی

 رحیم‌پناه ادامه داد: با وجود درخواست‌های مکرر دانشجویان در خصوص انتقالی مخالفت‌های زیادی از سوی مسئولین استانی و شهرستانی می‌شود و تنها کسی که پیگیر بهبود شرایط در محیط دانشکده فنی است رئیس دانشگاه گیلان است.

 وی با اشاره به نتایج پیگیری‌های صورت‌گرفته در این راستا گفت:در دو ماه اخیر با پیگیری‌هایی که انجام گرفت، حکم تخلیه خوابگاه دخترانه خورشید و انتقال دانشجویان به حوزه مرکزی توسط رئیس دانشگاه صادر شد به علاوه دادستانی رودسر نیز حکم تخلیه را صادر کرده و همچنین از نظر نیروی انتظامی، خوابگاه دختران فاقد امنیت مناسب می باشد و با درخواست مهمانی دانشجویان به حوزه مرکز موافقت شده است و رئیس دانشگاه نیز پیگیر این مسئله از مسئولان شهرستان و استان خواهد بود تا زمانی که یک دانشکده در شأن دانشجویان تأسیس و تجهیز گردد.

حکم تخریب ساختمان دانشگاه در سال ۹۴ صادر شد

 این دانشجو تصریح کرد: حکم تخریب ساختمان دانشگاه در سال ۹۴ صادر شده بود این در حالی است که وقتی جویای این مسئله شدیم مسئولان سابق آن را کتمان کردند؛ لذا این مشکلات همیشه برقرار بوده؛ اما به‌گونه‌ای پنهان مانده است.

رئیس دانشکده فنی شرق گیلان جز معدود چهره‌های علمی سرشناس است

 رحیم‌پناه با اشاره به اظهارات استاندار مبنی بر اینکه ریاست دانشکده باید اهل رودسر باشد اذعان کرد: رئیس دانشکده فنی شرق جز معدود چهره‌های علمی سرشناس است؛ اما اظهارات استاندار مبنی بر بومی بودن این جایگاه این سئوال را به ذهن تبادر می‌کند که چرا این مشکلات در زمان تصدی مسئولیت خودشان برطرف نشد.

 وی تصریح کرد: حدود هشت هکتار باغ چای از سوی مردم برای ساخت دانشکده جدید اختصاص‌یافته که قرار بر تأسیس یک مجتمع آموزشی بزرگ است؛ اما این اراضی فاقد کاربری ساخت‌وساز است و مجوز نیز به آن تعلق نمی‌گیرد؛ لذا اگر قرار است دانشکده جدیدی تأسیس شود چرا زمینی مناسب به آن اختصاص نمی‌دهند.

باید از جذب ورودی جدید جلوگیری شود

 این دانشجو به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت و گفت: در قدم اول حداقل تا زمان ثبات وضعیت باید از جذب ورودی جدید جلوگیری شود تا این مسائل گریبان‌گیر دانشجویان بیشتری نشود و در مرحله بعد پیشنهاد ما این است که به طور موقت این دانشجویان برای ادامه تحصیل به سایت مرکزی دانشگاه که امکانات بیشتری دارد منتقل شوند.

نماینده مردم باید در وهله اول دغدغه آموزش و پرورش را داشته باشد

 رحیم‌پناه در پایان با اشاره به معیار و دغدغه یک دانشجو برای انتخاب یک نماینده اصلح خاطرنشان کرد: نماینده مردم باید در وهله اول دغدغه آموزش و پرورش را داشته باشد؛ لذا با وجود آمار کاهش معدل دانش‌آموزان تا ۲۰ سال آینده شاهد جمعیت بی‌سواد دارای مدارک تحصیلی خواهیم بود که بسیار نگران‌کننده است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه