دختری که در خیابان‌های رشت به شهادت رسید

امروز ۷ بهمن است؛ سال ۵۷ در چنین روزی شهیده «فرحناز معصومی» در حالی که ۱۵ سال داشت در حمله مأموران رژیم پهلوی در خیابان لاکانی رشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

دختری که در خیابان‌های رشت به شهادت رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، امروز ۷ بهمن است؛ سال ۵۷ در چنین روزی شهیده «فرحناز معصومی» در حالی که ۱۵ سال داشت در حمله مأموران رژیم پهلوی در خیابان لاکانی رشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله به ناحیه سر به شهادت رسید.

او با اینکه نوجوان بود با توزیع پوسترها و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌عنوان یک دختر مسلمان و انقلابی فعالیت می‌کرد.

شهیده «فرحناز معصومی» در ۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ درحالی‌که به همراه جمعیت مردم رشت از جمله بازاریان، روحانیون، دانشجویان و اقشار مختلف در تظاهرات گسترده در خیابان لاکانی رشت شرکت کرده بود و با شعارهای کوبنده خواستار سرنگونی حکومت پهلوی و ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن بود؛ مورد هجوم مأموران رژیم قرار گرفت و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح شد.

پیکر نیمه‌جان او توسط مردم شهر به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت، اما براثر جراحات وارده در همان روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه