صنوبران سرخ| شهیده «فرحناز معصومی»

سبزتر از زیتون و مستور چون دُرفَک

شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» سبزتر از زیتون بود و مستور چون دُرفَک؛ او با قرمزی خون خود آزادی را به ملت ایران هدیه داد.

سبزتر از زیتون و مستور چون دُرفَک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۴۱ در شهر منجیل شهرستان رودبار و در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی دیده به جهان گشود.

فرحناز در آغوش پرمهر مادر و پدر دوران خردسالی را سپری کرد؛ اما هنوز بیش از پنج سال نداشت که مادر دار فانی را وداع گفت و فرحناز طعم بی مادری را چشید.

او ادامه زندگی را در کنار پدر سپری کرد و چند ماه پس از ضایعه فوت مادر به‌اتفاق پدر و برادرش از منجیل به رشت آمد.

فرحناز که دیگر نوجوانی شده بود برای به تحقق پیوستن اهداف مقدس حضرت امام خمینی (ره) و سرنگونی حکومت شاهنشاهی از هیچ تلاشی برای رسوایی و نابودی حکومت ظلم و جور دریغ نکرد.

وی با توزیع پوسترها و اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌عنوان یک دختر مسلمان و انقلابی فعالیت می‌کرد.

سرانجام شهیده «فرحناز معصومی منجیلی» در ۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ هجری شمسی درحالی‌که به همراه جمعیت مردم رشت از جمله بازاریان، روحانیون، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه در تظاهرات گسترده خیابان لاکانی رشت شرکت کرده بود و با شعارهای کوبنده خواستار سرنگونی حکومت پهلوی و ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن بود؛ مورد هجوم مأموران رژیم قرار گرفت و براثر اصابت تیر از ناحیه سر به‌شدت مجروح شد.

پیکر نیمه‌جان او توسط مردم به بیمارستان پورسینای رشت انتقال یافت، اما براثر جراحات وارده در همان روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

او سبزتر از زیتون بود و مستور چون دُرفَک اما با قرمزی خون خود آزادی را به ملت ایران هدیه داد.

روحش شاد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه