«هشت‌دی» گزارش می‌دهد:

سنگر خدمت بی‌منت بسیج سازندگی در کشور

نام بسیج و بسیجی با کار و تلاش و خدمت بی‌منت و خستگی‌ناپذیر گره‌خورده و اغراق نیست که بگوییم اگر فرهنگ بسیجی بر انقلاب اسلامی حاکم نمی‌شد پیشرفت‌های کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و.‌. حاصل نمی‌شد و بسیج سازندگی نیز با همین منطق تشکیل شده است.

سنگر خدمت بی‌منت بسیج سازندگی در کشور

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» بسیج در لغت به معنای آمادگی است؛ در فرهنگ دینی و انقلابی ما اما این کلمه یعنی خود انقلاب اسلامی و هر آنچه که یک مؤمن باید برای اعتلای پرچم اسلام انجام دهد.

 نام بسیج و بسیجی با کار و تلاش و خدمت بی‌منت و خستگی‌ناپذیر گره‌خورده و اغراق نیست که بگوییم اگر فرهنگ بسیجی بر انقلاب اسلامی حاکم نمی‌شد پیشرفت‌های کشور در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و.‌. حاصل نمی‌شد.

 ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری با هدف ایجاد حرکت­های جهادی و محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم تشکیل شد و اکنون پس از گذشت سال‌ها این مهم به خوبی در حال تحقق است.

بسیج سازندگی با پیروی از منطق انقلاب خدمت‌رسانی می‌کند

 محمد نیک فطرت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با بیان اینکه مقام معظم رهبری پس از ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی، به دلیل به‌وجودآمدن خلأ در این حوزه دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند، اظهار کرد: این سازمان متشکل از گروه‌های مردمی و با هدف خدمت‌رسانی جهادی گونه فعالیت دارد.

 وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از اساس مردمی است و این تفکر در سازمان‌ها و نهادهای انقلابی نیز حاکم است؛ لذا بسیج سازندگی با پیروی از منطق انقلاب خدمت‌رسانی می‌کند.

 فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی جهادی مهم‌ترین وظیفه بسیج سازندگی است، تصریح کرد: این نهاد برای حفظ امیدواری در جامعه فعالیت می‌کند تا مردم را پای انقلاب نگه دارد.

 ساخت ۴۲ واحد مسکن محرومان در دستور کار است/ تعمیر و بازسازی منازل محرومان

 نیک فطرت با اشاره به رسیدگی به مناطق محروم و کم‌برخوردار توسط گروه‌های جهادی بسیج و سپاه، بیان کرد: سپاه رشت عملیات ساخت ۴۲ مسکن محرومان در سال جاری را بر عهده دارد و این پروژه با موفقیت در حال انجام است و تا چند روز دیگر یکی از این واحدهای مسکونی تحویل داده می‌شود.

 وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در بحران‌ها و حوادث مانند سیل و زلزله در خارج و داخل استان و در عرصه‌های مختلف عمران و آبادانی انجام می‌دهند، افزود: علاوه بر ساخت مسکن برای محرومان کار تعمیر و بازسازی منازل را نیز انجام می‌دهیم.

 لوله‌گذاری آب شرب در مناطق کم‌برخوردار مانند پیربازار رشت

 فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به کمبود آب شرب سالم در استان گیلان، گفت: گروه‌های جهادی بسیج و سپاه در حال لوله‌گذاری آب شرب در مناطق کم‌برخوردار مانند پیربازار رشت هستند.

 بسیج و سپاه برای خدمت‌رسانی به محرومان از ظرفیت همه دستگاه‌ها بهره می‌گیرند

 وی با بیان اینکه بسیج و سپاه برای خدمت‌رسانی به محرومان از ظرفیت همه نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بهره می‌گیرند، افزود: این خدمات در راستای عمل به وظایف ذاتی بسیج و سپاه است.

 وی با اشاره به اینکه از ۶ فرمانی که رهبری به بسیج دادند یکی کمک به دولت‌ها است، افزود: همه خدماتی را که بسیج ارائه می‌دهد دستگاه متولی دارد؛ اما از آنجایی که گروه‌های بسیجی و جهادی بدون هزینه و چشم داشت کار می‌کنند قیمت تمام شده پروژه‌های ما بسیار پایین‌تر است و این تفکر موجب تسریع در پیشرفت پروژه‌ها می‌شود.

 گروه‌های جهادی و بسیجیان از لحظات اولیه حادثه شفت پای‌کار بودند

 احمد ابراهیمی نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» نیز با اشاره به آتش‌سوزی اخیر در شهرک امام‌زاده ابراهیم (ع) شفت، گفت: گروه‌های جهادی و بسیجیان سپاه ناحیه شفت در همان لحظات اولیه حادثه آتش‌سوزی پای‌کار خدمت به مردم این منطقه بودند.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در کنار سایر نیروهای امدادی کمک‌هایی در رابطه با اسکان موقت خانواده‌های آسیب‌دیده انجام داده است، گفت: بعد از وقوع حادثه گسترده آتش‌سوزی تهیه و پخت غذای گرم و توزیع نان را در میان مردم حادثه‌دیده را داشته و این موضوع همچنان در حال انجام است.

 رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در حال حاضر نیروها و گروه‌های جهادی در محل حاضر هستند و مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: ما در کنار دیگر عزیزانی که مشغول فعالیت هستند تلاش می‌کنیم از رنج و درد مردم این منطقه کم کنیم و سپاه و بسیج به‌عنوان خادم مردم تا رفع مشکلاتی که به‌واسطه حادثه آتش‌سوزی رخ‌داده است، در کنار مردم منطقه می‌ایستد.

 رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از آواربرداری کار ساخت واحدهای مسکونی و تجاری آسیب‌دیده آغاز می‌شود.

۹۹ هزار بسیجی فعال در عرصه خدمت‌رسانی

 ابراهیمی با بیان اینکه در سپاه استان گیلان بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ هزار گروه جهادی ثبت شده است، گفت: ۹۹ هزار و ۱۴۲ نفر بسیجی در ساختار بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی ساماندهی شده است.

 وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، علمی، اقتصادی و فرهنگی و کشاورزی، افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۷ هزار شغل در سطح استان ایجاد شده و با منابع حداقلی تثبیت شد.

 وی با بیان اینکه یکی از اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک به نیازمندان و رفع محرومیت‌زدایی است، خاطرنشان کرد: در استان گیلان در چند سال گذشته ۲ هزار واحد مسکونی توسط سپاه قدس گیلان، بسیجیان و خیّرین ساخته شده و این روند ادامه دارد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه