نماینده رشت و خمام در مجلس در گفتگو با «هشت‌دی»:

بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی حضور فعال و مؤثر دارد

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز اقشار مختلف جامعه در قالب بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی حضور فعال و مؤثر دارند و دانشجو، معلم، پزشک و … با توجه به تخصص خویش خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی حضور فعال و مؤثر دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، ۱۷ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی سالروز تشکیل بسیج سازندگی است، این سازمان پس از ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری با هدف خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی تشکیل شد.

طبق اهداف اساسی بسیج سازندگی، بیش از ۱۳ میلیون بسیجی در قالب ۴۸ هزار پایگاه مقاومت و ۵۴ هزار پایگاه دانش‌آموزی و با بهره‌گیری از توان بسیج دانشجویی با حضور در مناطق محروم کشور اقدامات خوبی را در حوزه‌های مختلف اعم از ساخت مسکن محرومین، تامین جهیزیه، بهداشت و درمان، آبرسانی، عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی، عمران و آبادانی، علمی، آموزشی و فنی و … به انجام رساندند.

در ابتدا گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف اعم از بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسی، بسیج اساتید، بسیج طلاب، بسیج هنرمندان، بسیج پزشکان، بسیج کارمندی، بسیج کارگری، بسیج صنوف ساماندهی شدند اما با گذشت زمان و افزایش توانمندی نیروهای جهادی گستره فعالیت‌های این سازمان گسترش یافته است.

امروزه شاهد فعالیت مؤثر نیروهای جهادگر بسیجی در راستای آسیب‌شناسی و احصاء مشکلات در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و حضور موثر جهادگران در تشکل‌های دانش‌بنیان، پزشکی، جهاد تبیین و … هستیم.

آنچه که مسلّم است هدف رهبر کبیر انقلاب از راه‌اندازی بسیج، ایجاد هماهنگی برای حل مسائل و مشکلات بوده و هست که در راستای عرصه‌های جدید فعالیت‌های بسیج سازندگی نیازمند توجه به این مسئله هستیم تا با آسیب‌شناسی جامعه و احصاء مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و … با ارائه برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی در جهت حل آن گام برداریم.

حضور فعال و مؤثر بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی

در همین راستا گفتگویی را با محمدرضا احمدی سنگر نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا احمدی سنگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به مهم‌ترین هدف تأسیس سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است و توسط مردم اداره می‌شود؛ لذا هدف از تشکیل بسیج نیز مشارکت مردم در تمام عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی به جایگاه بسیج سازندگی در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: اگر بسیج نبود شاید سرنوشت کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد؛ لذا هرجا شاهد حضور مؤثر و قدرتمند بسیج در برهه‌های مختلف بودیم، نقطه عطفی در تاریخ این ملت محسوب می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز در اقصی‌نقاط کشور شاهد حضور فعال بسیج در عرصه‌هایی همچون مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مساجد، محلات و… هستیم.

احمدی سنگر به فرمایش رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه بسیج میقات پابرهنگان و شجره طیبه است اشاره و عنوان کرد: بسیج تکیه‌گاه محکمی برای مردم است و بسیج یعنی مردم، لذا در طول تاریخ انقلاب، بسیج قوای قدرتمندی برای حفظ و صیانت کشور از توطئه‌ها و جریانات مختلف است.

وی گفت: به اثبات تاریخ، هرجا بسیج و نیروهای مردمی پای‌کار باشند به توسعه و اقتدار کشور لطمه‌ای وارد نخواهد شد؛ لذا انتخاب شعار سال توسط رهبری نشان از اهمیت جایگاه بسیج و ید واحده مردم در موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف دارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه بسیج سازندگی در مواقع بحران مثل سیل، زلزله و… در کنار هلال‌احمر و نیروهای نظامی و انتظامی، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

احمدی سنگر در پاسخ به سؤال خبرنگار با اشاره به جایگاه بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی بیان کرد: امروزه اقشار مختلف جامعه در قالب بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی حضور فعال و مؤثر دارند؛ لذا دانشجو، معلم، پزشک و… با توجه به تخصص خویش خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند و اقدام به ساخت مسکن، بیمارستان، مدرسه، جاده و… می‌نمایند.

وی افزود: برخی از این بسیجیان جان‌برکف با وجود مشکلات شخصی، با تمام وجود برای رفع محرومیت‌ها و کمک به مردم تلاش می‌کنند و همین حضور سبب ایجاد امید در بین مردم می‌شود.

 هیچ نیرو و ظرفیتی قدرتمندتر از بسیج در کشور وجود ندارد

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار به مهم‌ترین دستاورد بسیج سازندگی اشاره و عنوان کرد: بسیج سازندگی در تمام عرصه‌ها دارای نقش مؤثری است؛ اما بزرگ‌ترین دستاورد بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان اسلام رقم خورد به‌علاوه امنیت پایدار کشور با حضور فعال بسیج میسر شده است و در راستای محرومیت‌زدایی نیز شاهد فعالیت مداوم بسیج سازندگی در اکثر پروژه‌های مختلف مانند آبرسانی، ساخت راه، مسکن و… هستیم که از دستاوردهای بسیج محسوب می‌شود.

احمدی سنگر در پایان با اشاره به نقش بسیج سازندگی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، خاطرنشان کرد: هیچ نیرو و ظرفیتی قدرتمندتر از بسیج در کشور وجود ندارد؛ لذا نیازمند مشارکت بسیج سازندگی در تمام عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی از جمله صنایع، کشاورزی و… هستیم که این مسئله حمایت دولت با درنظرگرفتن بودجه و ردیفی را در این راستا می‌طلبد تا با حضور و مشارکت بسیج در سیستم مدیریت، تولید و اشتغال کشور شاهد تحقق بیش از پیش شعار سال باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه