مسئول گروه جهادی شهید آوینی در گفتگو با «هشت‌دی»:

تخصیص بودجه بر مبنای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر انجام شد

مسئول گروه جهادی شهید آوینی رشت در رابطه با تخصیص کمک مالی به این گروه‌های جهادی، گفت: این بودجه مختص رسیدگی به حاشیه شهر رشت از جمله محلات معلولین، سیاه‌اسطلخ و … است و تنها مجاز به هزینه‌کرد در خصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در این مناطق هستیم.

تخصیص بودجه بر مبنای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر انجام شد

مرتضی کلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه گروه جهادی شهید آوینی همزمان با شیوع ویروس کرونا زیر نظر بسیج مستضعفین آغاز به کار کرد، اظهار کرد: گروه جهادی شهید آوینی در حوزه‌های معیشت محرومین، تامین کمک هزینه درمان، تعمیر منازل مناطق محروم در سطح استان و کشور فعالیت می‌کند و این فعالیت‌ها در دوران شیوع کرونا، در هنگام سیل استان گلستان و زلزله کرمانشاه از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری و همدلی خوبی بین تمام گروه‌های جهادی رسمی برقرار است.

مسئول گروه جهادی شهید آوینی رشت با بیان اینکه همواره شفافیت مالی در دستور کار ما قرار دارد تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه کاملاً قانونی بین استاندار به نمایندگی از وزیر کشور و گروه جهادی شهید آوینی به نمایندگی از بسیج مستضعفین برای اختصاص بودجه جهت کمک مالی برقرار شده است که در انتهای سال گذشته تخصیص یافته است.

کلامی ادامه داد: این بودجه مختص رسیدگی به حاشیه شهر رشت از جمله محلات معلولین، سیاه‌اسطلخ و … است و تنها مجاز به هزینه‌کرد درخصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف در این مناطق هستیم که شامل تعمیر مساجد، احیای مراکز فرهنگی، ایجاد فضای فرهنگی – ورزشی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و … است که در این حوزه عملکرد گروه جهادی شهید آوینی تا حدودی با موفقیت همراه بوده است.

مسئول گروه جهادی شهید آوینی رشت افزود: این بودجه کاملاً قانونی و زیر نظر ستاد تحول که مجری اصلی محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر است به گروه جهادی شهید آوینی به عنوان کمک‌یار این ستاد تخصیص یافته است و بدون هماهنگی، مجاز به هزینه‌کرد در مناطق مختلف نیستیم و فقط در مناطق مشخص شده این اجازه وجود دارد.

کلامی به اهداف این اقدام دولت اشاره و عنوان کرد: این بودجه اگر به برخی از گروه‌های جهادی و موسسات خیریه کم‌برخوردار اختصاص یابد در راستای رفع خلاءهای موجود می‌تواند نقش موثری داشته باشد که نه تنها فقط در حوزه مالی که در خصوص تامین تجهیزات نیز باید لحاظ گردد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نباید به بودجه دولتی بسنده کنند، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، گروه‌های جهادی باید توسط خود مردم و مداخله آنان اداره شود و نباید وابسته به حاکمیت باشد چون هرجا که با حضور مردم در عرصه‌های مختلف مواجه هستیم موفقیت حاصل خواهد شد.

کلامی در پایان خاطرنشان کرد: این بودجه‌ها زمانی که در راستای مطالبه‌گری برای تحقق نیاز‌های محرومین باشد حتما مفید خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه