فرمانده سپاه قدس گیلان:

قرارگاه امام حسن مجتبی نماد بارز محرومیت‌زدایی در کشور است

فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم امضا تفاهم نامه برای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف در این استان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی نماد بارز محرومیت‌زدایی در کشور است.

قرارگاه امام حسن مجتبی نماد بارز محرومیت‌زدایی در کشور است

به گزارش هشت‌دی تفاهم نامه ۴ جانبه‌ای میان استانداری گیلان، مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، سپاه قدس گیلان و قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه پاسداران برای محرومیت زدایی در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، راه روستایی و مدرسه به امضا رسید.
اسدالله عباسی در جلسه کارگروه محرومیت زدایی و پیشرفت‌های منطقه‌ای و حاشیه‌ی امضا این تفاهم نامه گفت: در طول ۴۴ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه محرومیت زدایی و فراهم‌آوری امکانات لازم در روستا‌ها انجام شده، ولی باید برای رفع کامل کمبود‌ها در کشور از تمامی ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه و قرارگاه امام حسن مجتبی نهایت بهره را برد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فراهم کردن امکانات زندگی مانند مسکن و راه روستایی برای کسانی که قصد دارند در روستا‌های استان زندگی کنند، گفت: باید شاخص‌های رفاهی در کشور و مناطق روستایی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

عباسی با تأکید بر بهره‌مندی از امکانات لجستیکی و نخبگان سپاه پاسداران در اجرای طرح‌های عمرانی و کاهش محرومیت در کشور، افزود: بدون شک یکی از راه‌های درست مدیریت کشور استفاده از ظرفیت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و محرومیت زدایی امام حسن مجتبی است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده، اضافه کرد: در یک و نیم سال گذشته کار‌های عمرانی قابل ملاحظه‌ای از سوی سپاه و بسیج در حوزه عمرانی به ویژه در حوزه جهاد آبرسانی انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همکاری و همدلی می‌توان مشکلات را از سر راه برداشت، گفت: در ۲۰ ماه گذشته که به عنوان خدمت‌گزار مردم گیلان از سوی دولت معرفی شدم همواره توانستم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سپاه قدس گیلان به خوبی بهره‌مند شوم.

عباسی با تأکید بر لزوم رفع کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان گفت: مسأله زمین و مسکن راامضای تفاهم نامه برای محرومیت زدایی در حوزه‌های مختلف در گیلان باید با تعامل مدیریت کرده و مشکلات موجود بر سر راه اجرای این طرح را برطرف کرد.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی نیز در این جلسه با بیان اینکه این قرارگاه نقش مهمی در محرومیت زدایی در کشور دارد، گفت: ایجاد درآمد در روستا، آمایش سرزمینی به ویژه در مناطق روستایی و جامع هدف شامل مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا کم برخوردار، بسیجیان دوران دفاع مقدس و مددجویان کمیته امداد از جمله اقدامات این قرارگاه در کشور است.

سردار جمال الدین آبرومند با اشاره به همت سپاه در ساخت راه روستایی در کشور، گفت: برای تأمین آب آشامیدنی و ساخت جاده در مناطق روستایی و تهیه مسکن محرومان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی با اشاره به نقش بهره‌مندی از ظرفیت کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌های کشور از جمله گیلان، گفت: ایجاد درآمد و ثروت در روستا از جمله آبخیزداری، کشاورزی، امنیت غذایی و تولید محصولات صادرات محور از جمله اهداف قرارگاه امام حسن مجتبی در روستا‌ها است.

سردار  آبرومند با اشاره به تعامل خوب دولت با این قرارگاه در اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی، افزود: نیرو‌های متخصص و امکانات لجستیکی سپاه پای کارند و از هیج تلاشی در این خصوص دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی حمایت و پشتیبانی منابع را فراهم می‌کند، ولی بیشترین بار اجرایی بر عهده سپاه استانی است، اضافه کرد: در بحث طراحی، نظارت دقیق بر کیفیت ساخت مسکن و راه روستایی در مناطق محروم نبایدامضای تفاهم نامه برای محرومیت زدایی در حوزه‌های مختلف در گیلان ضعیف عمل کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی نماد بارز محرومیت زدایی در کشور است، گفت: در ۴۴ سال گذشته سپاه همواره پای کار محرومیت زدایی و کمک به محرومان بود و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکرده است.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص محرومیت زدایی در گیلان گفت: اکنون بسیاری از روستا‌های گیلان از نعمت آب، برق، گاز و راه روستایی برخوردارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه