امام جمعه ماسال در گفتگو با «هشت‌دی»:

شناخت جایگاه اهل‌بیت (ع) مسیر تعالی را هموار می‌کند

امام جمعه ماسال به شناخت و درک جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان راهی به سوی مسیر تعالی و کمال انسان اشاره کرد و گفت: اهل بیت (ع) بهترین واسطه برای پیمودن مسیر هدایت هستند و تعالی و‌ رشد انسان جز از این مسیر میسر نیست.

شناخت جایگاه اهل‌بیت (ع) مسیر تعالی را هموار می‌کند

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ویژگی‌های بارز امام رضا (ع)، اظهار کرد: تمام ائمه «کُلُّهُم نورٌ واحدٌ» هستند اما هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد دارند لذا امام رضا (ع) نیز به امام مهربانی‌ها معروف است و همین رأفت و‌ عطوفت
نیز وجه اشتراک ایشان با خداوند متعال است.

وی به شناخت و درک جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان راهی به سوی مسیر تعالی و کمال انسان اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم آمده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» یعنی مومن برای رستگاری به یک واسطه نیاز دارد که اهل بیت (ع) بهترین واسطه برای پیمودن مسیر هدایت هستند و تعالی و‌ رشد انسان جز از این مسیر میسر نیست.

امام جمعه ماسال تصریح کرد: برای رشد و کمال در اولین قدم نیاز به معرفت به وجود امام است که شامل جایگاه، شخصیت، منزلت و ولایت امام می‌شود که بر کل عالم وجود سیطره دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ساخت فیلم‌های کذایی علیه شخصیت امام رضا (ع) بیان کرد: تحریف شخصیت امامان معصوم، مسئله جدیدی نیست بلکه از زمان صدر اسلام و دوران پیامبر اکرم (ص) وجود داشته است و به فراخور زمان شکل و شیوه تحریف تغییر یافته است.

وی ادامه داد: مأمون نیز مسئله ولایت‌عهدی را به همین منظور دنبال می‌کرد و درصدد سپردن حکومت به امام رضا (ع) نبود چون برای رسیدن به همان حکومت برادرش را از میان برد بلکه به دنبال تخریب چهره معنوی امام و ایجاد فاصله بین ایشان و مردم بود که نتوانست موفق شود به همین دلیل اقدام به ترور فیزیکی امام نمود.

امام جمعه ماسال در پایان خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر نیز با ساخت فیلم و انتشار مطالب دروغین سعی در تخریب جایگاه و شأن امام و اهل بیت (ع) را دارد لذا در طول تاریخ اینگونه اقدامات هیچگاه با موفقیت همراه نبوده است و طبق آیات قرآن اراده آنان در خاموش‌کردن نور خدا بی‌اثر خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه