مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

بسیج سازندگی در کنار دولت‌ها نقش‌آفرینی می‌کند

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، گفت: بسیج سازندگی در حوزه نظارت بر بازار، مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین در حوزه اصناف نیز به عنوان یک نیروی مردمی در کنار دولت و نظام در حال نقش‌آفرینی است.

بسیج سازندگی در کنار دولت‌ها نقش‌آفرینی می‌کند

 تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی با اشاره به تاریخچه تأسیس این سازمان، اظهار کرد: ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که پس از ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت جهاد کشاورزی این سازمان تشکیل شد.

 وی به ماهیت سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی هستند از همان ابتدا تاکنون اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف به خصوص در جهت محرومیت‌زدایی به انجام رسانده‌اند.

 مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، یک زمان نیاز به حرکت دفاعی در مرزهای کشور است و در برهه‌ای دیگر نیاز به خدمتگزاری در عرصه‌های علمی و اقتصادی و… است؛ لذا بسیج سازندگی در این راستا در زمینه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، در مواقع بحرانی، دوران شیوع ویروس کرونا، خنثی‌سازی دسیسه‌ها و بصیرت‌افزایی، فرهنگ‌سازی و حفظ ارزش‌ها همواره در نسبت به همراهی با نظام و انقلاب گام‌های مؤثری برداشته است و در حال حاضر نیز در شرایط مختلف جامعه در کنار دولت و نظام به عنوان یک نیروی انقلابی در حوزه‌های مختلف در حال نقش‌آفرینی است.

 پورحیدری با اشاره به مهم‌ترین دستاورد بسیج سازندگی، بیان کرد: حضور در مناطق محروم یکی از مهم‌ترین نقش‌های این نهاد مردمی در راستای محرومیت‌زدایی است که در قالب اردوهای جهادی در حوزه‌های مختلف اعم از پزشکی، ساخت‌وساز، اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی و… شاهد آن هستیم.

 وی به بسیج سازندگی به عنوان بازوی اجرایی نظام اشاره و عنوان کرد: بسیج سازندگی در تمامی عرصه‌هایی که سایر نهادها امکان حضور ندارند با تمام توان پای‌کار است و وجه تمایز این نهاد با سایر نهادها، عشق، انگیزه و علاقه این جهادگران به رهبری، سرزمین و مردم است که خود را سربازان جان‌برکف نظام می‌دانند و در شرایط مختلف در کنار مردم هستند.

 مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نقش بسیج سازندگی در راستای تحقق شعار سال، بیان کرد: در حوزه اقتصادی نیز بسیج سازندگی در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به عنوان یکی از متولیان اجرای شعار سال در حوزه کار و کارگری، در زمینه تولید و شناسایی واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی و احصای مشکلات موجود، حمایت از تولید و… در حال نقش‌آفرینی است و به عنوان یک کارگروه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک عضو افتخاری حضور فعال دارد.

 پورحیدری ادامه داد: برپایی میز خدمت‌های جهادی در شهرک‌های صنعتی یکی از اقدامات بسیج سازندگی است که با حضور مسئولین و دیدار چهره به چهره به مشکلات موجود در این حوزه رسیدگی می‌شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در حوزه نظارت بر بازار، مردمی‌سازی اقتصاد، مردمی‌سازی یارانه‌ها و همچنین در حوزه اصناف نیز به عنوان یک نیروی مردمی در کنار دولت و نظام در حال نقش‌آفرینی است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه