مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مطرح کرد:

سهم ۷۰ درصدی جوانان در کتابخانه‌های گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از سهم ۷۰ درصدی جوانان در کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: هدف مهم در کتابخانه‌های عمومی اولویت‌دادن به موضوعات فرهنگی برای تبدیل موضوع کتاب به گفتمان اصلی در میان مردم و مسئولین است.

سهم ۷۰ درصدی جوانان در کتابخانه‌های گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» یاسر تقوی امروز در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادارات کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و ورزش و جوانان این استان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جامعه مخاطب کتابخانه‌های عمومی در استان گیلان قشر جوان هستند، اظهار کرد: هدف مهم در کتابخانه‌های عمومی اولویت‌دادن به موضوعات فرهنگی برای تبدیل موضوع کتاب به گفتمان اصلی در میان مردم و مسئولین است.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت اصلی در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ارائه خدمات نوین به مخاطبین است، افزود: ایجاد دغدغه کتاب‌خوانی در میان مردم و به‌ویژه مسئولین از تأکیدات اصلی مقام معظم رهبری است و همواره بر رفع موانع در مسیر رشد و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی دقت نظر دارند. استان گیلان هم اکنون دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی در اقصی‌نقاط استان  است و این تعداد کتابخانه به بیش از ۶۰ هزار نفر از مردم گیلان خدمات کتاب‌خوانی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تصریح کرد: برنامه‌های خلاقانه با کمک و همکاری دو مجموعه ورزش و جوانان و کتابخانه‌های عمومی برای جذب جوانان به کتاب و کتاب‌خوانی اثربخش خواهد بود. همچنین حضور چهره‌های شناخته شده ورزشی به‌عنوان الگو و قهرمان در اذهان جوانان در این حوزه بسیار پراهمیت است.

گفتنی است؛ امروز در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان و ورزش و جوانان گیلان توسط یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان و جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو مجموعه برای بهره‌مندی مخاطبان دو دستگاه و نیز عموم مردم امضا شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه