جزئیات تفاهم‌نامه همکاری دانشگاهی گیلان و آستراخان

مسئولان دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان امروز با امضای تفاهم‌نامه همکاری توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

جزئیات تفاهم‌نامه همکاری دانشگاهی گیلان و آستراخان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان که اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز حضور میدانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یک ارتباط تصویری دوسویه حضور داشتند، دانشگاه‌های دولتی روسیه و علوم پزشکی گیلان توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

این تفاهم‌نامه در ابعاد تبادل علمی و کارآموزی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در تمامی سطوح، اجرای فعالیت‌های مشترک تحقیق و توسعه به‌روز، تبادل داده‌های تحقیقاتی و دسترسی به مراکز علمی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی طرفین، انتشار مشترک مقالات، گزارش‌ها و سایر مقالات پژوهشی هیئت‌علمی، تمامی دانشجویان و دانشجویان دکتری. در نشریات طرفین، سازمان‌دهی و برگزاری سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌های پژوهشی، میزگرد، کنفرانس‌های تلفنی و غیره، نظارت علمی، مشاوره و بحث در خصوص پایان‌نامه‌های دکتری و سایر داوطلبان مدارک تحصیلی، توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشــترک (برنامه‌های دانشگاهی مشترک)، ازجمله مدرک دوگانه (Double degree)، سازمان‌دهی برنامه‌های آموزشی پیشرفته و بازآموزی حرفه‌ای برای کادر آموزشی و سایر زمینه‌های همکاری که مورد توافق طرفین خواهد بود.

افق‌های روشن گسترده‌ای در انتظار دانشگاه گیلان و آستراخان است

ایگور الکساندرویچ آلکسیف رئیس دانشگاه دولتی آستراخان روسیه نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به پیشینه همکاری آستراخان با گیلان، اظهار کرد: گیلان و آستراخان سال‌های متمادی در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌های دوجانبه دارند و این همکاری‌ها من‌بعد در حوزه علمی و آموزشی نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه افق‌های روشن گسترده‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی دو دانشگاه گیلان و آستراخان گشوده خواهد شد، افزود: در تلاشیم تا فعالیت‌های علمی، کنفرانس‌های علمی و عملی، میزگردها و همچنین جذب دانشجو و استاد و انتقال تجربیات در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه از سر گرفته شود.

تراز دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابل‌قبول است

افشین شفقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه در سالن اجلاس حوزه دانشگاه با اشاره به تراز قابل‌قبول دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۴۰ سال سابقه و رتبه آن در تایمز ۸۰۰ است.

وی با اشاره به استعدادهای آموزشی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: حدود ۶ هزار دانشجو و ۵۰۰ استاد در این دانشگاه حضور دارند و فعالیت‌های آموزشی را در هشت دانشکده دنبال می‌کنند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه