استاندار گیلان در سفر به روسیه مطرح کرد:

نقش راه‌آهن رشت – کاسپین در گسترش روابط ایران و روسیه

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است، گفت: گیلان نقش مؤثری در گسترش روابط ایران و روسیه دارد.

نقش راه‌آهن رشت – کاسپین در گسترش روابط ایران و روسیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان‌ها و جمهوری‌های کشور روسیه با اشاره به استقبال کم‌نظیر طرف روسی در برقراری روابط با ایران از طریق استان گیلان اظهار کرد: استان‌های قفقاز، داغستان و اتوکیای شمالی در بُعد فرهنگی بسیار نزدیک با گیلان هستند و این مهم، عاملی برای رغبت آنان به گسترش روابط ایران و گیلان به شمار می‌آید.

وی در ادامه بر لزوم بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی در بخش‌های شیلاتی، کشاورزی و دامداری با کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: خط ریلی رشت کاسپین آستارا پازل کریدور شمال به جنوب را تکمیل می‌کند و شاهرگ حیاتی ارتباط ایران با روسیه است.

گفتنی است که استاندار گیلان در رأس یک هیئت اقتصادی به‌منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه، بررسی آخرین روند کریدور شمال به جنوب و راه‌آهن رشت – آستارا و دیدار با معاون وزیر راه دولت روسیه به این کشور سفر کرده‌اند. همچنین استاندار گیلان در این سفر به دنبال رفع محدودیت‌ها و مشکلات گمرکی و ایجاد شرایطی به‌منظور تسهیل در توسعه محصولات کشاورزی است تا تجار با هدف‌گذاری منطقی بتوانند محصولات و تولیدات خود را با هزینه کم، بسته‌بندی مناسب و قابل‌رقابت در بازارهای جهانی و روسیه عرضه نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه