رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

مرغ بیش از مصرف سرانه در استان توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مرغ بیش از مصرف سرانه در استان توزیع می‌شود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعتراض برخی مرغ‌فروشان نسبت به کمبود عرضه مرغ، گفت: از طریق سامانه «ستکاوا» میزان خرید و فروش روزانه هر مرغ‌فروش مشخص است؛ لذا اکثر این افراد، مرغ را به رستوران‌دارها می‌فروشند.

مرغ بیش از مصرف سرانه در استان توزیع می‌شود

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در رابطه با آخرین وضعیت بازار مرغ در گیلان، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبود مرغ در بازار گیلان وجود ندارد و بیش از مصرف سرانه استان در حال توزیع هستیم.

 وی گفت: تمامی مرغ‌فروشان، رستوران‌دارها، تالارها و متقاضیان مرغ از طریق سامانه «ستکاوا» می‌توانند نسبت به سفارش و خریداری خویش اقدام کنند؛ لذا این سامانه جهت هوشمندسازی، رصد و پایش تولید تا عرضه مرغ است.

مرغ‌فروشان حق فروختن مرغ به رستوران‌ها و تالارها ندارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگار «هشت‌دی» مبنی بر اعتراض برخی مرغ‌فروشان نسبت به کمبود عرضه مرغ، تصریح کرد: از طریق سامانه «ستکاوا» میزان عرضه روزانه هر مرغ‌فروش مشخص است؛ لذا اکثر این افراد، مرغ را به رستوران‌دارها می‌فروشند یا قطعه‌بندی می‌کنند.

 وی تصریح کرد: مرغ‌فروشان حق فروختن مرغ به رستوران‌ها و تالارها ندارند و باید فقط آن را به قیمت مصوب به مردم مصرف‌کننده بفروشند.

مرغ‌فروشان، مرغی که به قیمت مصوب عرضه‌شده را نباید به‌صورت قطعه‌بندی بفروشند

 محمدی با اشاره به اینکه برخی مرغ‌فروشان، مرغی که به قیمت مصوب عرضه شده را به‌صورت قطعه‌بندی می‌فروشند در حالی که این کار خلاف بهداشت است و تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: گاهی در بازار مرغ‌فروشان به درخواست مشتری سینه یا ران در اختیار آنان قرار می‌دهند این در حالی است که اگر دامپزشکی چنین چیزی را رؤیت کند تخلف محسوب شده و جریمه می‌شوند و باید به‌صورت کامل به مردم فروخته شود.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه