استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت توجه به ابعاد مختلف قیام جنگل و معرفی آن به مردم

استاندار گیلان با اشاره به‌ضرورت توجه به ابعاد مختلف قیام جنگل و معرفی آن به مردم، گفت: برای معرفی بهتر شخصیت میرزا باید آثار فرهنگی و هنری بیشتری تولید شود.

ضرورت توجه به ابعاد مختلف قیام جنگل و معرفی آن به مردم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در همایش سالروز شهادت میرزاکوچک‌خان جنگلی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه این مبارز شهید اسوه مبارزه با استکبار و استثمار است، اظهار کرد: برای احیا و معرفی این شخصیت برجسته باید برنامه‌ریزی مدون و دقیقی انجام شود.

وی با بیان اینکه در دوره پهلوی، نام میرزاکوچک حذف شد، افزود: در آن زمان از الگوشدن این شهید برجسته واهمه داشتند و کسی اجازه نداشت شخصیت والای وی را برای جامعه تبیین کند.

استاندار گیلان با اشاره به‌ضرورت توجه به ابعاد مختلف قیام جنگل و معرفی آن به مردم، تصریح کرد: برای معرفی رشت و گیلان با پسوند نهضت جنگل و میرزا کوچک، باید کارهای اثرگذاری انجام شود.

وی با تأکید بر تبیین غنای فرهنگی رشت و گیلان، عنوان کرد: در دوره پهلوی، طاغوت از معرفی و تبیین شخصیت میرزا جلوگیری کرد؛ اما امروز وظیفه داریم جایگاه و شخصیت این مبارز قهرمان را به همه نشان دهیم.

عباسی با اشاره به اینکه وظیفه هر دستگاه و سازمان و نهادهای فرهنگی معرفی شخصیت میرزا به جامعه است، افزود: قیام میرزا بر پایه اعتقادات و مبانی دینی بوده و همه باید در این باره به تکالیف خود به‌درستی عمل کنند.

استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: برای معرفی بهتر شخصیت میرزا باید آثار فرهنگی و هنری فاخر و درخور بیشتری تولید شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه