رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

تسهیلات ۴ میلیاردتومانی کم‌بهره بسیج برای کارآفرینان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای متقاضیان به‌صورت فردی یا گروهی گفت: یکی از شرایط دریافت تسهیلات این است که فرد بیکار و مجوز فعالیت را داشته باشد و برای کارفرمایانی که می‌توانند برای ۱۰ تا ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کنند نیز تا سقف ۴ میلیارد تومان وام پرداخت خواهد شد.

تسهیلات ۴ میلیاردتومانی کم‌بهره بسیج برای کارآفرینان

به گزارش هشت‌دی احمد ابراهیمی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان امروز در مراسم نخستین اجلاسیه دهیاران و شهرداران شهرستان رودسر در اردوگاه مطهری چابکسر، با گرامیداشت سالروز هفته بسیج اظهار کرد: در سپاه استان گیلان بالغ سه هزار و ۷۰۰ هزار گروه جهادی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی ۹۹ هزار و ۱۴۲ نفر بسیجی در ساختار بسیج سازندگی ساماندهی شده است، افزود: قرار است ۳ هزار و ۷۵۰ خدمت در مدت ۱۰ روز توسط گروه‌های جهادی به مردم گیلان خدمت ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در دوران کرونا بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بسته معیشتی و بهداشتی پزشکی در بین مردم توزیع شده است، تصریح کرد: به مناسبت هفته بسیج و در قالب رزمایش جهادگران فاطمیه سه، یک هزار و ۲۵۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف به بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان خدمت‌رسانی کردند.

ابراهیمی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در هفته بسیج در سطح استان گیلان بیان کرد: در طول این هفته ۲۵ کیلومتر آسفالت، ۲۸ واحد مسکن مددجویان و ۸۰۰ سری جهیزیه و آبرسانی برای ۱۲۵ روستا با لوله‌گذاری ۷۰۰ کیلومتر با ارزش بالغ بر ۵۰۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بسیج سازندگی ۲۴۴ میلیارد تومان در حوزه اشتغال از تبصره ۱۶ تسهیلات پرداخت کرده که منجر به یک هزار و ۷۹۹ شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: هم‌زمان با هفته بسیج سال ۱۴۰۲ ارائه تسهیلات کم‌بهره نیز آغاز شده که امیدواریم مردم به‌ویژه جوانان در حوزه اشتغال و کشاورزی برای دریافت تسهیلات و ایجاد شغل ورود کنند و این تسهیلات به‌صورت انفرادی یا گروهی پرداخت خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، یکی از شرایط دریافت تسهیلات این است که فرد بیکار و مجوز فعالیت را داشته باشد و برای کارفرمایانی که می‌توانند برای ۱۰ تا ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کنند نیز تا سقف ۴ میلیارد تومان وام پرداخت خواهد شد.

توانمندسازی روستائیان از اهداف طرح تکام است

محمد حیدری فرماندار رودسر نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توانمندسازی و استحکام‌بخشی روستاها اظهار کرد: همکاری، هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی بین اجزای دولت و دیگر بخش‌ها عامل موفقیت است.

وی با بیان اینکه تفاوت نگرش‌ها و رویکردها می‌تواند در بالندگی روستاها مؤثر واقع شود، افزود: توجه به اجرای طرح تکام در توسعه روستاها بسیار مهم است که بایستی مسئولان نسبت به اجرای این طرح اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه بین طرح تکام و طرح هادی ممکن است تناقض‌هایی وجود داشته باشد که نیاز است با کار کارشناسی این تناقض‌ها رفع شود، خاطرنشان کرد: مشارکت‌دادن مردم در پیشرفت روستاها مؤثر است درحالی‌که دستگاه‌ها تمایل چندانی برای واگذاری قدرت به مردم را ندارند؛ ولی در طرح تکام مردم در کانون اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه