فرماندار سیاهکل در گفتگو با هشت‌دی:

آتش‌سوزی جنگل‌های سیاهکل کاملاً مهار شد

فرماندار سیاهکل با اشاره به آتش‌سوزی دو هکتار از اراضی جنگلی روستای اسبراهان و لیشک این شهرستان، گفت: با کمک نیروهای امدادی و مردم آتش به طور کامل مهار شد.

آتش‌سوزی جنگل‌های سیاهکل کاملاً مهار شد

 امین بابایی در گفتگو با  هشت‌دی با اشاره به آتش‌سوزی در روستای اسبراهان سیاهکل اظهار کرد: بیشتر آتش‌سوزی در محدوده لیشک اتفاق افتاده است.

 فرماندار سیاهکل با بیان اینکه آتش‌سوزی از ساعت ۶ غروب پنج‌شنبه آغاز شد افزود: با کمک آتش‌نشانان و همچنین مردم توانستیم آتش را در ساعت یک بامداد جمعه مهار کنیم.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ جایی دچار حریق نیست بیان کرد: این آتش‌سوزی‌ها خسارت جانی در پی نداشت.

 ۲ هکتار از جنگل‌های سیاهکل دچار حریق شد

 فرماندار سیاهکل افزود: در پی وقوع این آتش‌سوزی، ۲ هکتار از جنگل‌های منطقه مذکور دچار حریق شد.

 بابایی با بیان اینکه این منطقه نهال‌کاری شده بود ادامه داد: به دلیل خشک‌بودن علف‌های هرز مهار آتش کمی مشکل بود؛ اما خدا را شکر توانستیم در زمان مناسب اطفای حریق انجام دهیم.

 وی افزود: احتمال احیای مجدد و جوانه‌زدن نهال‌ها وجود دارد؛ زیرا آتش‌سوزی سطحی بوده و ممکن است مجدداً نهال‌ها جوانه بزند.

علت آتش‌سوزی در دست بررسی است

 وی با بیان اینکه نمی‌توان علت آتش‌سوزی را به‌طورقطع عمدی اعلام کرد گفت: موضوع در دست بررسی است؛ اما شواهدی مبنی بر عمدی‌بودن این آتش‌سوزی نیست.

سیاهکل بیشترین محدوده جنگلی را در استان دارد

 بابایی با بیان اینکه سیاهکل بیشترین محدوده جنگلی را در استان دارد و مدیریت آن مسئولیت سنگینی است افزود: مدیریت حدود ۴۰ هزار هکتار جنگل با کمتر از ۵۰ نفر کاری دشوار است؛ لذا اگر مردم نباشند نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

آتش‌سوزی در نقاط دیگر شهرستان مهار شد

 فرماندار سیاهکل با اشاره به وقوع دو آتش‌سوزی دیگر در شهرستان بیان کرد: آتش‌سوزی یکی در روستای کیارود و دیگری در باغ چای روستای توشی رخ داد که مهار شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه