امام‌جمعه آستارا:

علم در خدمت قتل و جنایت است

امام‌جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: امروزه به جای اینکه علم در خدمت صلح و توسعه باشد اکنون توسط طاغوت‌ها و مستکبران عالم از این امانت الهی برای ساختن سلاح‌های کشتارجمعی و قتل و جنایت استفاده می‌شود.

علم در خدمت قتل و جنایت است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به نوزدهم آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و اینکه ارزش و جایگاه علم به‌عنوان یکی از صفات خداوند عالم و برتری اهل علم و دانشمندان بر دیگر افراد جامعه است، اظهار کرد: متأسفانه طاغوت‌ها و مستکبران عالم از این امانت الهی برای ساختن سلاح‌های کشتارجمعی و قتل و جنایت استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه افراد خوب و خدمتگزاری در طول تاریخ با بهره‌گیری شایسته از علم و دانش از آن برای عمران و آبادانی و خدمت به انسان‌ها استفاده کرده‌اند و از خود خدمات ماندگاری به‌جای گذاشته‌اند، افزود: امروزه علم و دانش متأسفانه به ابزاری برای سوءاستفاده و تجارت‌های ناسالم با جان انسان‌ها تبدیل شده است.

امام‌جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا ضمن گرامیداشت یاد علامه طباطبایی (ره) و اینکه وی یکی از شخصیت‌های بی‌نظیر عالم اسلام است، تصریح کرد: بعد علمی علامه طباطبایی (ره) در کتاب ارزشمند تفسیر المیزان با آن روش دقیق و خاص تفسیری آشکار است. وی در عرفان از شاگردان آیت‌الله قاضی طباطبایی (ره) و خود استاد بزرگانی همچون؛ شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، علامه جوادی آملی و بسیاری از شیفتگان و تشنگان خداشناسی بود.

حجت‌الاسلام باقری ارومی اضافه کرد: وی در تقوا و خداترسی الگو و نمونه بود و حتی نسبت به اهل خانه و حقوق آنان بسیار مراعات می‌کرد، همچنین اهل صمت و سکوت بود و در دوران تحصیل در نجف مورد عنایت خاصّه حضرت ولیعصر (عج) قرار گرفته بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با گرامیداشت روز بیست و چهارم آبان‌ماه، روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار، کتاب را محل ظهور علم و دانش دانست و گفت: هر چند شکل ظاهری کتاب‌ها تغییر کرده و کتاب‌های الکترونیکی و صوتی با کتاب‌های مکتوب رقابت می‌کند؛ اما آن چیزی که مهم است اصل مطالعه و افزودن علم و دانش در انسان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه آستارا با بیان مشکلات و معضلات این شهرستان، از وضعیت نامناسب خدمات شهری و انباشت زباله در سطح شهر و عدم پاکیزگی برخی معابر گلایه و خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی شاهد آثار مطلوبی از خدمات شهری در شهرستان آستارا باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه