مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان:

۳ زن گیلانی در شبانه‌روز به سرطان دچار می‌شوند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه آمارهای مربوط به سرطان زنان تکان‌دهنده است، گفت: طبق آمار، هر ۲۴ ساعت، سه زن گیلانی به سرطان پستان دچار می‌شوند.

۳ زن گیلانی در شبانه‌روز به سرطان دچار می‌شوند

 به گزارش هشت‌دی، زهرا یعقوب‌نژاد صبح یکشنبه در همایش پیشگیری و تشخیص سرطان‌های شایع زنان استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه آمارهای مربوط به سرطان زنان تکان‌دهنده است اظهار کرد: طبق آمار در هر ۲۴ ساعت، سه زن گیلانی به سرطان پستان دچار می‌شوند.

 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به‌ضرورت حمایت همه‌جانبه از بیماران سرطانی، گفت: برای سه مرحله یعنی پیش از ابتلا به سرطان، حین و پس از درمان و شکست بیماری باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مسیر مبارزه و پیروزی برای بانوان مشخص شود.

سرطان پستان در صدر سرطان‌های زنان قرار دارد

محمود رضوانی، مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان گیلان چاق‌ترین استان کشور است بیان کرد: وضعیت دیابت در گیلان مناسب نیست و این دو عامل بسیاری از بیماری‌های دیگر است.

 وی با بیان اینکه در کشور ما ۱۳۵ هزار نفر سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: این عدد در سال ۲۰۴۰، به بیش از دو برابر یعنی ۲۹۰ هزار نفر می‌رسد.

 رضوانی با اشاره به علت افزایش سرطان گفت: بروز سرطان با افزایش سن افزایش می‌یابد همچنین تغییر سبک زندگی و مصرف دخانیات، غذاهای چرب و پرکالری و کم‌تحرکی و عوامل محیطی مانند افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله عوامل مؤثر هستند.

مسئول معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام و غربالگری برای پیشگیری و درمان سرطان، افزود: غربالگری یعنی شناسایی سرطان در افرادی که هیچ نشانه‌ای ندارند؛ اما بالقوه در معرض خطر هستند، نقش به سزایی در کاهش مرگ‌ومیرهای سرطان دارد.

 وی با بیان اینکه سرطان پستان در صدر سرطان‌های زنان قرار دارد و بروز آن در حال افزایش است، ادامه داد: نازایی و کاهش فرزندآوری از عوامل خطر ابتلا به سرطان پستان است.

ضرورت مراجعه به متخصص جراحی عمومی برای تشخیص به‌هنگام سرطان

 لیلا شکرگذار متخصص جراحی عمومی نیز در این مراسم اظهار کرد: علائم سرطان پستان شامل توده و برآمدگی، ترشح از نوک سینه، فرورفتگی و برآمدگی، درد در سینه، قرمزی و التهاب، ورم و تغییر در بافت پوست است.

 وی با بیان اینکه درمانگاه شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خیابان نامجو رشت برای تشخیص و درمان سرطان سینه در نظر گرفته شده است، افزود: زنان در صورت مشاهده علائم مشکوک ابتدا باید به متخصص جراح عمومی مراجعه کنند.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه