استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در گیلان

استاندار گیلان با تأکید بر عدالت سلامت و توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در مناطق مختلف این استان گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بایستی به این مهم توجه داشته باشد.

ضرورت توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در گیلان

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در مجمع سلامت گیلان، بیمارستان جنرال را نیاز استان دانست و اظهار کرد: برای راه‌اندازی این بیمارستان باید همکاری‌های لازم صورت گیرد و مجمع نمایندگان گیلان نیز بایستی در این حوزه منسجم باشند.

گیلان در بیماری‌های غیرواگیر جزو ۱۰ استان نخست کشور است

وی در ادامه با بیان اینکه دولت عزم خود را در این حوزه جزم کرده و در بخش سلامت گام‌های خوبی برداشته است، افزود: جایگاه گیلان در برخی از بیماری‌های غیرواگیر جزو ۱۰ استان نخست کشور است.

استاندار گیلان بر ضرورت تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر در استان به دبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان تأکید و تصریح کرد: وضعیت بیماری‌های غیرواگیر اعم از دیابت، فشارخون، سرطان و تنفسی بنا به دلایل مختلف اعم از پیری جمعیت و افزایش سن بیش از ۶۰ سال بالا است که اقدامات پیشگیرانه باید مدنظر باشد.

عباسی بر ضرورت پیشگیری از بروز بیماری‌ها با ارتقای سطح آگاهی مردم تأکید و بیان کرد: باید برای پیشگیری از بیماری‌ها کارهای اساسی و جدی صورت گیرد.

لزوم بیشتر فعالیت خانه‌بهداشت در روستاها

نماینده عالی دولت در استان گیلان با گلایه از کاهش آمار و فعالیت خانه‌های بهداشت در روستاها گفت: ضروری است تا خانه‌های بهداشت در روستاها باتوجه‌به تهدید پیری جمعیت و به‌خطرافتادن سلامت مادران و خانواده، بیش‌ازپیش فعال باشند.

وی به اینکه متخصصان باتجربه در رشته‌های مختلف پزشکی عموماً در شهرستان‌های مختلف گیلان آن‌چنان که باید فعال نیستند اشاره و عنوان کرد: تعداد زیادی از بیماران به مرکز گیلان یا تهران مراجعه می‌کنند که در این راستا هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شوند.

ضرورت توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در گیلان

استاندار گیلان بر عدالت سلامت و توزیع عادلانه امکانات پاراکلینیکی در مناطق مختلف استان تأکید و خاطرنشان کرد: در بخش مربوط به خدمات پاراکلینیک حتماً باید امکانات لازم در شهرستان‌ها وجود داشته باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بایستی به این مهم توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه