با صدور نامه‌ای سرگشاده اعلام شد: 

مطالبه دانشجویان گیلانی برای ساماندهی وضعیت کشاورزان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان در نامه‌ای به مجمع نمایندگان استان پیرامون مطالبات کشاورزان، نوشت: از نمایندگان استان انتظار رسیدگی جدی و عاجل در سروسامان‌ دادن به وضعیت کشاورزان اعم از برنج‌کاران و چای‌کاران را داریم.

مطالبه دانشجویان گیلانی برای ساماندهی وضعیت کشاورزان

به گزارش هشت‌دی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان در نامه‌ای سرگشاده به مجمع نمایندگان گیلان پیرامون مطالبات کشاورزان استان، نوشت:

امام صادق (ع) می‌فرماید: از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) پرسیدند: بهترین ثروت کدام است؟ حضرت فرمود: «زرع زرعه صاحبه و اصلحه و ادی حقه یوم حصاده…» زراعتی که با دست کشاورزش کشت‌شده و با مراقبت‌هایش به بار نشسته و هنگام برداشت، حقوق واجبش را پرداخت کرده است.

 بسمه‌تعالی
خدمت مجمع نمایندگان استان گیلان

 سلام علیکم
بعد از عرض خداقوت با این قطعه کوتاه از نیما یوشیج این نامه را آغاز می‌کنیم؛

 آی آدم‌ها
یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان
یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند.

 نمایندگان محترم استان گیلان این نامه از سوی فرماندهان بسیج دانشجویی استان به نمایندگی از خیل کثیر دانشجویان گیلانی که اکثرشان درد و رنج کشاورزی را لمس کرده یا با آن بزرگ شده‌اند به رشته تحریر درآمده است.

 امروز که باید کشاورزان گیلانی اعم از برنج‌کاران و چای‌کاران عزیز پس از پشت سر گذاردن فصل سخت و پر از فشار زراعت با آسودگی خاطر به فکر فروش محصولات و برنامه‌ریزی سالیانه برای درآمد حاصل از آن باشند در حال دست‌ و پنجه نرم‌کردن با دلالانی زالوصفت جهت مکیدن خونشان و به تاراج بردن زحماتشان هستند تا بدان‌جا که کشاورز عزیزمان بدون هیچ علمی از فروش محصولات در کمال ناامیدی در گوشه‌ای از خیابان بساطی از دسترنج خویش را به امید خرید مسافر و رهگذری پهن نموده و در حال انجام کاری است که هیچ شناختی از آن ندارد و به‌جای آنکه خریدار به سمت وی بشتابد او با رنج و مشقت فراوان در حال فروش حاصل دسترنج خویش با خون‌دل است.

چه تفاوتی بین نمایندگان گیلان و ایلام است؟

 وکلای محترم گیلان چه تفاوتی بین شما و نمایندگان استانی مثل ایلام بوده که با همکاری و همدلی، دولت را مجاب به خرید تضمینی گندم نموده و در حال تسویه مراحل پایانی و پرداخت مطالبات آن به کشاورزان آن سامان می‌باشند؟!

 آقایان نماینده اگر دعواهایتان برای انتصابات در استان تمام شد کمی هم به فکر برنج‌کاران و چای‌کاران باشید درواقع نه به فکر آنها بلکه به فکر خودتان برای سبد رأی چند ماه آینده! شما را به خدا کدام یکی از شما در تریبون‌هایتان در مجلس، یقه دریده و رگ گردن متورم کرده‌اید برای احقاق حقوق کشاورزانِ باغیرت و مظلومِ گیلانی؟!

در احقاق حقوق کشاورزان همدل و هم‌صدا باشید

 شما نماینده مردمی هستید که در زیر فشار واردات کمر خم کرده‌اند اگر یک‌بار به‌جای تهدید فلان وزیر برای فشار به وی برای انتصاب‌های مدّنظرِ خویش در استان، همدل و هم‌صدا به پشتِ میز ریاست مجلس می‌رفتید و احقاقِ حقوق کشاورزان را از ریاست مجلس مطالبه می‌کردید تا دولت را پاسخگو نمایید در این صورت اولاً هم‌استانی‌های‌تان از شما راضی می‌شدند و درثانی برای تبلیغاتتان بهتر بود!

 ما به نمایندگی از قشر دانشجویان استان از شما مطالبه کرده و تظلّم‌خواهی کشاورز را به شما رسانیده و از شما انتظار رسیدگیِ جدی و عاجل به امر سروسامان دادن وضعیت کشاورزان اعم از برنج‌کاران و چای‌کاران عزیز را داریم چرا که برخلاف شما روزانه بارها و بارها شاهد شرمندگی این قشر مظلوم و البته باشرافتِ جامعه در مقابل عزیزانشان و خانواده‌هایشان هستیم و قلب‌هایمان زیر فشار دردهایشان بی‌تاب گشته؛ چراکه در آستانه دهه سوم مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دست‌های پینه‌بسته کشاورزان عزیز استانمان از نقدینگی خالی و فقط برای پوشاندن صورت‌هایشان در مقابل فرزندانشان به کار می‌رود شمارا به سوگندنامه روز اول نمایندگی‌تان، برای این مظلومانِ مقتدر کاری کنید که زیر فشار این روزها کمرهایشان تا گردیده است!

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان
رونوشت به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه