رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد:

کشف ۱۰۰ کیلو مواد مخدر در اطراف مدارس و دانشگاه‌های گیلان

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه طرح «آرامش در شهر» در راستای مقابله با ناامن‌کردن اطراف دانشگاه‌ها و مدارس برای باندهای مواد مخدر اجرا شد، گفت: در این طرح ۱۰۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر دستگیر شدند که ۴۰۴ نفر از آنان خرده‌فروش بودند.

کشف ۱۰۰ کیلو مواد مخدر در اطراف مدارس و دانشگاه‌های گیلان

به گزارش هشت‌دی علی احمدپور امروز در گفتگو با خبرنگاران، خانواده را اولین نهاد تأثیرگذار در جامعه دانست و اظهار کرد: پدر و مادر اولین افرادی هستند که کودکان از آنان نقش می‌پذیرند.

 وی با بیان اینکه پدری که اهل سیگار و قلیان است نمی‌تواند فرزندش را از این کار منع کند، افزود: آسیب اطرافیان از افرادی که در حال مصرف سیگار و قلیان هستند کم‌تر از خود مصرف‌کننده نیست.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با یادآوری اینکه امروزه اعتیاد فقط مواد مخدر نیست، تصریح کرد: امروز اعتیاد وارد حوزه‌های دیگری مانند اعتیاد به اینترنت، اعتیاد به بازی و… نیز شده که در جامعه در حال رخ‌دادن است.

نقش والدین در ایجاد شاکله رفتاری کودکان

 احمدپور بیان کرد: در علم روان‌شناسی اثبات شده است که کودک در سن چهار تا شش‌سالگی الگویی که از خانواده می‌گیرد شاکله رفتاری او را شکل می‌دهد و به همین علت است که فرزندان طلاق بیشتر گرفتار مسئله اعتیاد هستند.

 وی ادامه داد: ما باید با رویکرد اجتماعی معضلات مواد مخدر را در جامعه حل و فصل کنیم.

در شش‌ماهه اول سال ۱۷ هزار نفر دستگیر شدند

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال، ۱۷ هزار دستگیری در استان گیلان داشته‌ایم، افزود: در حوزه اجرایی انهدام باندهای مواد مخدر و اجرای عملیات‌های اطلاعات شناسایی رشد داشتیم.

اجرای طرح «آرامش در شهر» ویژه بازگشایی مدارس و دانشگاه

 احمدپور با بیان اینکه ما بیش از دو هزار طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر در گیلان انجام داده‌ایم، گفت: طرح «آرامش در شهر» آخرین طرحی بود که هم‌زمان با آغاز مدارس و دانشگاه در گیلان انجام شد.

 وی با بیان اینکه این طرح در راستای مقابله با ناامن‌کردن اطراف دانشگاه‌ها و مدارس برای باندهای مواد مخدر بود، گفت: در این طرح ۱۰۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر دستگیر شدند که ۴۰۴ نفر از آنان خرده‌فروش بودند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان افزود: دغدغه پلیس این است که کودکی که به مدرسه و دانشگاه می‌رود گرفتار مواد مخدر نشود؛ اما این موضوع نقش خانواده‌ها را نفی نمی‌کند.

 احمدپور با اعلام خبر اجرای ۱۲ مرحله‌ای جمع‌آوری معتادان مواد مخدر در سطح شهر بیان کرد: این ۱۲ مرحله در شش‌ماهه اول سال رخ‌داده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه