مدیرکل بهزیستی گیلان:

رعایت حقوق کودکان در اولویت برنامه‌ها باشد

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در پیامی به مناسبت هفته ملی کودک گفت: تأمین زندگی و رعایت حقوق کودکان باید در اولویت همه برنامه‌های خرد و کلان جامعه قرار گیرد.

رعایت حقوق کودکان در اولویت برنامه‌ها باشد

به گزارش هشت‌دی سید مهدی خدمت‌‌بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان در پیامی، روز جهانی و هفته ملی کودک را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

کودکان، از تمام ستاره‌ها و پرنده‌ها به آسمان نزدیک‌ترند و هر کودک، نشانیِ خداست، گلدانی است که از زیباترین گل‌های معطر، خانه‌ها را به نزدیک‌ترین بهارها گره‌زده است.

نام‌گذاری هفته ملی کودک، تنها فرصتی است برای اهمیت‌دادن به جایگاه کودکان؛ چراکه کودکان، طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به‌عنوان آینده‌سازان کشور درحال‌رشد و پرورش هستند و هفته‌ای است برای یادآوری هدیه‌دادن لبخند به کودکان، رعایت حقوق کودکان و داشتن خانواده‌ای شاد و مهربان و توجه به نیازهای روحی و هر آنچه منتهی به رشد شخصیت و پرورش فکر کودکان می‌شود.

روز جهانی کودک نیز بهانه‌ای برای ورود به جهان کودکان است. آنها به حمایت بزرگ‌ترها نیاز دارند و هرگونه تغییروتحول به نفع کودکان در جامعه به اقدامات آنها در مقیاس جامعه بستگی دارد و تأمین زندگی و رعایت حقوق کودکان باید در اولویت همه برنامه‌های خرد و کلان جامعه قرار گیرد.

کودکان درعین‌حال که خالق زیباترین احساس‌ها هستند، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه‌اند که از هیچ‌چیز آنان مانند غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاست.

رشد عاطفی و روحی کودکان هم ممکن نیست؛ مگر در فضایی عاری از خشونت، فقر، آلودگی محیط‌زیست، تنش‌های اجتماعی و خانوادگی و رعایت حقوق کودکان به‌عنوان مهم‌ترین افراد جامعه که با دست‌های کوچک، فردای بهتر را خواهند ساخت.

هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» بر کودکان سرزمین مهر و دوستی مبارک باد، آینده‌ای روشن را برایتان آرزومندم.

انتهای خبر/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه