مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان مطرح کرد:

ضرورت روایتگری قهرمانان ملی در قالب قصه و داستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهار محور، گفت: محور اسطوره‌ها یکی از موارد قصه‌گویی است؛ لذا نیازمند روایت فداکاری قهرمانان ملی در قالب قصه و داستان به نسل جدید هستیم.

ضرورت روایتگری قهرمانان ملی در قالب قصه و داستان

 به گزارش هشت‌دی، سیدجلیل میرعظیمی در نشست رسانه‌ای هفته ملی و روز جهانی کودک، اظهار کرد: در راستای اتخاذ سیاست‌هایی در حوزه کودکان نیازمند هم‌افزایی با رسانه هستیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

 وی به جایگاه رسانه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: خبرنگاری و خبرگزاری یک حرفه باارزش است؛ لذا اصحاب رسانه منعکس‌کننده واقعیات جامعه هستند که اگر هوشیار باشند جامعه و مسئولان در خواب غفلت فرونمی‌روند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به‌ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های اعضای کانون، عضویت رایگان در روز ۱۶ مهر، اعزام کاروان پیک امید به مناطق محروم، بازدید دانش‌آموزان از مرکز نجوم رشت، تجلیل از فرزندان مدافع سلامت و امنیت در مراکز ۳۱ گانه، کاشت نهال به نام بزرگان فرهنگی، اجرای برنامه در بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های سلامت، دیدار با مقامات عالی استان، و برگزاری جشن بزرگ در روز ۲۰ مهر با دعوت از کودکان کار، بهزیستی و کمیته امداد در سالن اجتماعات کانون از جمله این برنامه‌ها است.

 میرعظیمی ادامه داد: تجلیل از فعالین اهل‌قلم در حوزه کودک و برگزاری نشست‌های متعدد اصحاب قلم با کودکان و با حضور خانواده‌ها، برپایی کارگاه‌های مادر و کودک، تماشای پویانمایی بچه زرنگ به‌عنوان یک اثر فاخر در حوزه کودک و… از جمله برنامه‌های هفته کودک است.

 وی از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این هفته خبر داد و گفت: این جشنواره در چهار محور ملی، دینی، مذهبی و قصص قرآنی برگزار می‌شود و در این راستا ۲۶ اداره کل در سطح استان مدنظر قرار دارد تا روایاتی در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد؛ مانند خاطرات معلمان، روایت فداکاری پرستاران، حوزه‌های علمیه، بنیاد حفظ آثار، اوقاف و امور خیریه و… از جمله موارد روایتگری است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، گفت: محور اسطوره‌ها یکی از موارد قصه‌گویی است؛ مانند روایت حاج‌قاسم که امسال برای این قصه، جایزه ویژه تعیین شده است؛ لذا نیازمند روایت فداکاری این قهرمان‌های ملی در قالب قصه به نسل جدید هستیم.

 میرعظیمی به محور اراده‌ها در جشنواره قصه‌گویی امسال اشاره و عنوان کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید با ادارات مختلفی مثل اداره کار، رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌هایی صورت‌گرفته و تمام تلاش ما بر انتقال فرهنگ کار و کارآفرینی به نسل جدید است.

 وی تصریح کرد: محور آزاد نیز به داستان‌های بومی – محلی و… اشاره دارد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: اساس کار و محوریت کانون، کتاب است تا با ترویج کتاب‌خوانی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم؛ لذا در راستای اهمیت حوزه کودک و نوجوان نیازمند تلاش اصحاب رسانه در این حوزه و مطالبه‌گری از مسئولان هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه