استاد دانشگاه:

روضه‌های خانگی دانشگاه بزرگ تزکیه و تعلیم است

استاد دانشگاه و کارشناس خانواده با اشاره به اینکه وقتی خانواده همبستگی داشته باشد و فرزندان از کودکی با اهل‌بیت (ع) مأنوس شوند از آسیب‌ها مصون می‌مانند، گفت: روضه‌های خانگی دانشگاه بزرگ تزکیه و تعلیم است.

روضه‌های خانگی دانشگاه بزرگ تزکیه و تعلیم است

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، فروغ نیلچی‌زاده صبح چهارشنبه در نخستین نشست بانوان اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت، با بیان اینکه امروز در نقاط مختلف کشور خانه‌هایی داریم که بیش از یک قرن است روضه خانگی برگزار می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع تبدیل به سنت ماندگار شده است.

وی افزود: در تهران چند روضه خانگی داریم که قدمت بیش از ۱۵۰ سال دارند و در همه کشور نمونه‌هایی ازاین‌دست وجود داد.

روضه خانگی یعنی هم سفره‌شدن با محمد و آل محمد (ع)

این استاد دانشگاه با اشاره به فرق روضه‌های خانگی با سایر روضه‌ها، گفت: این روضه‌ها یک تفاوت بنیادین دارند زیرا در آن تمام افراد خانه دخیل در یک مهمانی آسمانی می‌شوند و روضه خانگی یعنی هم سفره‌شدن با محمد و آل محمد (ع).

نیلچی‌زاده با بیان اینکه امروز شیاطین به نهاد خانواده حمله کرده‌اند، تصریح کرد: اگر به برکت خون شهدا و ولایت توفیق حاصل می‌شود که رئیس‌جمهور ما در سازمان ملل از خانواده حمایت کند؛ یعنی آنکه در دورانی به سر می‌بریم که شیاطین به نهاد خانواده حمله کرده‌اند.

ازدواج بنیان‌گذار خانواده است

کارشناس خانواده و پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه ازدواج بنیان‌گذار خانواده است؛ لذا دشمن با حربه‌های مختلف سعی دارد این امر مقدس از چشم‌ها بیفتد، ادامه داد: امروز شیاطین به دنبال تقدس‌زدایی از فطرت بشریت هستند و اگر پاکی و قداست خانواده آسیب ببیند همه بشریت آسیب می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه وقتی خانواده همبستگی داشته باشد و بچه‌ها از کودکی مأنوس‌شدن با امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) را بیاموزند از آسیب‌ها مصون می‌مانند، عنوان کرد: گریه بر اهل‌بیت (ع) در روضه‌های خانگی به طور واضح‌تر دیده می‌شود و این یعنی یک دانشگاه بزرگ که تزکیه و تعلیم را بر عهده می‌گیرد.

نیلچی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز فرصت طلایی روضه‌های خانگی یعنی هیئت‌های نوجوان و جوان مطابق نیاز روز آنان فعالیت کنند تا نسل جدید را در برابر حملات مختلف دشمن از دست ندهیم و برای آنها نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه