سرپرست فرمانداری رشت خبر داد:

تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها

سرپرست فرمانداری رشت از تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها خبر داد و گفت: با انجام گشت‌های بازرسی بر مشاوران املاک، ۲۲۵ مورد تخلف به مراجع قانونی گزارش شده و ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز پلمب شده است‌.

تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها

کیا عاشوری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان رشت با حضور بازرس ویژه وزارت مسکن و شهرسازی در محل فرمانداری رشت، ضمن تأکید بر عزم جدی دولت سیزدهم بر اجرای برنامه‌هایی کنترل بازار مسکن، افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، افزایش وام خرید مسکن، نظارت بر سکوهای فعال در بازار مسکن، نظارت بر بازار اجاره‌بها و نظم بخشیدن به بنگاه‌های معاملات ملکی اشاره کرد.

عاشوری با اشاره به نقش مخرب و سهم قابل‌توجه بنگاه‌های ملکی غیرمجاز و متخلف در آسیب به بازار مسکن، تأکید کرد: در راستای ساماندهی وضعیت بنگاه‌های ملکی، واحدهای مشاور املاک غیرمجاز، شناسایی، پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالیت خود را آغاز کردند و با اقدامات صورت‌گرفته از تعداد ۴۸۷۳ بنگاه املاک دارای مجوز در سطح شهرستان رشت ۱۶۹۱ واحد مشاور املاک بازرسی صورت‌گرفته که از این تعداد ۲۲۵ مورد تخلف به مراجع قانونی گزارش شده و ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح شهرستان رشت پلمب شدند.

سرپرست فرمانداری رشت بر تشدید نظارت بر بازار خریدوفروش مسکن و اجاره‌بها و رصد مستمر قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: از دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب گرفته تا دریافت بالابود، ارائه‌ندادن کد رهگیری و استفاده از مبایعه‌نامه‌های دستی و همدستی برای بالابردن نرخ مسکن در مناطق از جمله تخلفات مرسوم بعضی بنگاه‌ها است.

وی ساماندهی بنگاه‌ها و شناسنامه‌دار شدن بنگاه‌ها و فعالین این حوزه را از اقدامات پیشگیرانه و مؤثر برشمرد و خاطرنشان کرد: الزام به گذراندن دوره‌های آموزشی جهت آشنایی بنگاه‌داران با قوانین و مقررات می‌تواند در کنار اقدامات نظارتی مؤثر و بازدارنده باشد.
انتهای خبر/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه