معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت:

دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود برای تسهیل ازدواج جوانان عمل کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به بحران جمعیتی قابل‌انتظار در صورت تداوم وضعیت کنونی ازدواج و فرزندآوری و با یادآوری این نکته که مسائل مرتبط با جوانان یکی از تأثیرگذارترین پارامتر‌ها بر آینده جوامع است، گفت: دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود برای تسهیل ازدواج و افزایش اشتغال جوانان عمل کنند.

دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود برای تسهیل ازدواج جوانان عمل کنند

به گزارش هشت‌دی سیدمجید محمدنژاد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که با دستور بررسی مسائل مرتبط با جوانان و هماهنگی برنامه‌های هفته جوان برگزار شد؛ با بیان این مطلب که دشمنان سعی دارند تا مرز‌های فکری و اخلاقی جوانان ما را فتح کنند، اظهار کرد: اما این بار نیز همچون گذشته، آرمان‌خواهی و ارزش‌گرایی الگو گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی، مانع از موفقیت این نبرد ترکیبی خواهد شد.

وی افزود: جوانان آگاه کشورمان در صورت مشاهده همدلی و دریافت حمایت‌های لازم، توانمندی عبور موفق از مشکلات و تبدیل تهدید به فرصت را دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌ها در تسهیل ازدواج و رفع موانع اشتغال جوانان، تصریح کرد: براین‌اساس دستگاه‌ها موظف به اختصاص ۲۰ درصد از سالن‌ها و اماکن تفریحی خود برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان هستند که در این راستا اداره ورزش و جوانان شهرستان برای در اختیار گذاردن دو سالن ورزشی متعلق به خود برای برگزاری جشن‌های ازدواج در ساعات از قبل هماهنگ شده، اعلام آمادگی نموده است.

محمدنژاد بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز باهدف تقویت شاخص‌های اشتغال جوانان، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال به جوانان جویای کار پرداخت نموده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بهزیستی شهرستان نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال جاری در یک مرکز مشاوره دولتی و قریب به ۵۰ مرکز خصوصی مشاوره، به ۳۳۲۳ نفر از جوانان مشاوره‌های لازم قبل از ازدواج را ارائه نموده است، خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۵۰ نفر از جوانان نجات‌یافته از دام اعتیاد نیز توسط بهزیستی از تسهیلات ایجاد و توسعه اشتغال بهره‌مند گردیده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت با اشاره به در پیش بودن روز و هفته جوان و تأکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و سمن‌ها در برگزاری باشکوه، پرنشاط و متنوع این مراسم، اظهار داشت: از برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته، جشنواره جوان برتر ایران‌زمین است که با محور‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی و باهدف امیدآفرینی، خودباوری و شناسایی و معرفی جوانان موفق و اندیشه‌های نوی جوانان برگزار خواهد شد.

محمدنژاد همچنین خواستار حمایت از قشر جوان برای شناسایی زمینه‌های علاقه‌مندی و هدایت و راهنمایی آنان در رسیدن به اهداف خود شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه