استاندار گیلان خبر داد:

حضور مداحان هشت کشور جهان در گیلان

استاندار گیلان با اعلام خبر برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان در رشت گفت: در این اجلاسیه ۷۰۰ مداح و پیرغلام از سراسر کشور و هشت کشور جهان حضور خواهند داشت.

حضور مداحان هشت کشور جهان در گیلان

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که به میزبانی گیلان اظهار کرد: مداحان هشت کشور خارجی نیز حضور دارند.

  وی با بیان اینکه این اجلاس به مدت سه روز به میزبانی رشت برگزار می‌شود افزود: در این اجلاس حدود ۷۰۰ مداح و پیرغلامان حسینی از استان‌های مختلف کشور و نیز کشورهای افغانستان، پاکستان، عمان، ترکیه، لبنان، عراق، هندوستان و تایلند حضور می‌یابند.

 استاندار گیلان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این اجلاسیه روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه و پس از نماز مغرب و عشا در منطقه زیباکنار برگزار می‌شود، گفت: روز چهارشنبه اجلاس بانوان با حضور حدود ۱۵۰ نفر در بقعه حضرت فاطمه اخری (خواهر امام رضا (ع) در رشت) و در ادامه آن عصر همان روز شب شعری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود، ضمن اینکه تعدادی از پیرغلامان حسینی با هماهنگی به شهرهای مختلف استان اعزام می‌شوند.

 عباسی اضافه کرد: برپایی یادواره شهدای مداح در گلزار شهدای رشت، گردهمایی پیر غلامان حسینی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر و مراسم پایانی در منطقه زیباکنار از برنامه‌های روز پایانی این اجلاسیه بشمار می‌رود.

 وی با بیان اینکه مردمی‌کردن این همایش در اولویت است، افزود: در این رابطه باید از ظرفیت مردم برای هرچه با شکوهتر برگزارکردن آن استفاده کنیم و فرمانداران نیز برای میزبانی از پیرغلامان حسینی از تمامی ظرفیت شهر خود استفاده کنند.

 استاندار خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مردم گیلان از دیرباز به امام حسین (ع) و ائمه اطهار ارادت ویژه‌ای دارند، این میزبانی به لطف الهی نصیب مردم ولایتمدار گیلان شده که فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های و آیین‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار (ع) به همگان است.

 وی گفت: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه‌ای درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار (ع) و معنویت بوده است و امیدواریم که این اجلاس در سطح کیفی بسیار بالایی به میزبانی استان برگزار شود.

  هماهنگی، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه