سید محمدحسین جعفری

دفاع مقدس دیروز، دفاع مقدس امروز

دفاع مقدس امروز شناخت کامل به صحنه دشمنی با ملت ایران بوده و این امر در صورت تحقق، ظرفیت تحلیل و آگاهی عموم و جریان نخبگانی را در جنگ ترکیبی امروز ارتقا خواهد داد.

دفاع مقدس دیروز، دفاع مقدس امروز

به گزارش هشت‌دی سید محمدحسین جعفری نوشت: آنچه امروز در تاریخ سیاسی معاصر ایران به‌عنوان یک نقطه پیروزی مطرح می‌گردد ۲۲ بهمن ۵۷ است، به تعبیری بهمن ۵۷ سرآغاز حرکت مردم ایران برای تحقق شعار محوری انقلاب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» است.

ملتی که از همان ابتدا با اقدامات غیرانسانی منافقین دفاع همه‌جانبه را آغاز و دفاع مقدس را در ۸ سال جنگ تحمیلی متجلی ساخت. دفاعی با تمامی تنگناها و تحریم‌ها و در تقابل با اکثر کشورهای جهان!

جریان استکبار می‌پنداشت که عرصه جنگ سخت در تقابل با یک انقلاب نوپا راهگشاست و مسیر تمدن‌سازی ایالات متحده را بر ریل اصلی آنان باز خواهد گرداند و این هویت اصلی بریتانیا و آمریکا به‌عنوان یک امپراتوری الیگارشی است که آن را در پوشش لیبرال دموکراسی تبلیغ می‌کنند.

اما امروز و در جنگ سرد ایران و آمریکا، جنگ سخت از طراحی دشمن خارج و جنگی شناختی و ترکیبی جایگزین آن شده است. در حقیقت ماهیت جنگ سرد تمام درگیری‌های سخت و نرم در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و… را شامل شده و دو طرف تنها برخورد مستقیم نظامی ندارند.

در واحد تحلیل کل کره زمین که جزایر جهانی (قاره‌های اروپا، آسیا و افریقا)، جزایر فراساحلی (بریتانیا و ژاپن)، قاره‌های فراساحلی (قاره آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا) و بخش مرکزی جزیره جهانی (غرب روسیه تا چین و از غرب آیا تا شمال هند و قطب شمال) را شامل می‌شود، دولت یا تمدنی غالب است که جزایر جهانی را حفظ نموده و لازمه آن کنترل و تسلط بر هارتلند یا بخش مرکزی جزایر جهانی است. نزاع و دشمنی ایالات متحده در کنار موضوعات فکری و اندیشه‌ای و تقابل جدی علیه اسلام، نگاهی ژئواستراتژیک به منطقه و ایران هم است.

دفاع مقدس امروز شناخت کامل به صحنه دشمنی با ملت ایران بوده و این امر در صورت تحقق، ظرفیت تحلیل و آگاهی عموم و جریان نخبگانی را در جنگ ترکیبی امروز ارتقا خواهد داد.

آنچه امروز در ادبیات سیاسی مقام معظم رهبری پر واضح است طراحی سناریوی ۴۰ساله دوم انقلاب موسوم به گام دوم است.

بیانیه گام دوم انقلاب صراحتاً به نقشه پیشرفت کشور در ابعاد دوم اشاره نموده و از سویی نقش جوانان را تعیین‌کننده عنوان می‌نماید. خیلی دقیق به چهارچوب بیانات اخیر رهبری انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت بنگریم مخاطبین و بازیگران اصلی و مؤثر دفاع مقدس را خواهیم شناخت و رویش‌های این جنگ سخت تحمیلی که در یک چهارچوب منظم بیان گردید، عیان می‌گردد و اما تأکید مهم معظم له! نگاه ویژه ایشان به آثار و برکات دفاع مقدس از یک سو و اطمینان ایشان به حل مشکلات کشور همچون دفاع ۸ساله توسط جوانان از دیگر سو.

دفاع مقدس امروز ما چیزی جز اتکا به نیروی جوان و داخلی و تعیین نقش جوانان در پازل ۴۰ساله آینده نظام و انقلاب نیست. مجاهدت نسل آینده انقلاب که در مسیر جان‌نثاری شهیدان از آرمان و ارزش‌های انقلاب پاسداری خواهد نمود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه