رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد:

اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی گیلان گفت: از یکم مهرماه، طرح ویژه ترافیکی پلیس به‌منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز می‌شود.

اجرای طرح ویژه ترافیکی پلیس در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش هشت‌دی امیر طالبی در شورای فرماندهی انتظامی شهرستان رشت و در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه‌به بازگشایی و شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها از یکم مهرماه، طرح ویژه ترافیکی پلیس به‌منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: پلیس راهنمایی‌ورانندگی با به‌کارگیری توان صددرصدی تجهیزاتی، خودرویی، انسانی و حتی با به‌کارگیری نیروهای کمکی با هماهنگی و تعامل دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در امر ترافیک نسبت به پوشش ترافیکی معابر به‌ویژه مسیرهای پرتردد و اصلی اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان گیلان تصریح کرد:تأمین ایمنی دانش‌آموزان به‌ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها و آشناکردن این قشر با علائم راهنمایی‌ورانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای آنها از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

ممنوعیت تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز در گیلان

طالبی با بیان اینکه بر اساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و همچنین بیش از ظرفیت مندرج در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود، گفت: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویسی را که فاقد مجوز در امر جابه‌جایی دانش‌آموزان هستند به‌عنوان وسیله سرویس فرزند خود انتخاب نکنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تاحدامکان از سرویس مدارس به‌جای استفاده از خودرو شخصی برای حمل‌ونقل فرزندان استفاده کنند.

ترافیک حاشیه مدارس مدیریت شود

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی گیلان بیان کرد: کسانی که قصد دارند با بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدرسه برسانند، توصیه می‌کنیم زمان حرکت از منزل تا مقصد مدیریت شود و همچنین از رانندگان سرویس‌ها و والدین می‌خواهیم از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوارکردن فرزندان خودداری کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه دیگر ما این است که مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌ها در حیاط مدارس نسبت به سوار و پیاده‌کردن دانش‌آموزان اقدام کرده تا از بار ترافیک در حاشیه مدارس حاشیه معابر و خطرات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه