وزیر کشور مطرح کرد:

ضرورت تقویت ابنیه‌ و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز گیلان

وزیر کشور با تأکید بر تقویت ابنیه‌ و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز گفت: تدبیرات لازم برای تقویت پل‌ها و ابنیه‌ها در مسیرهای اصلی رودخانه‌های سیل‌آسا اندیشیده شود.

ضرورت تقویت ابنیه‌ و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز گیلان

به گزارش هشت‌دی احمد وحیدی دستجردی شامگاه پنج‌شنبه در نشست کمیته بحران مناطق سیل‌زده غرب گیلان در آستارا، اظهار کرد: حوادث غیرمترقبه و طبیعی غیرقابل‌پیش‌بینی است و باید هر لحظه برای مقابله با بحران آماده باشیم.

وی در ادامه تأکید بر لزوم لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزود: عدم به‌موقع لایروبی‌های رودخانه‌ها خرابی‌های جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

وزیر کشور با انتقاد از کوتاهی‌های صورت‌گرفته در سیل اخیر تصریح کرد: تمامی علل و عوامل ایجاد چنین فاجعه‌ای در غرب گیلان بررسی و گزارش شود.

وحیدی با اشاره به اینکه دلایل بروز سیلاب در آستارا بررسی شود، گفت: دلایل و عوامل وقوع سیل در غرب گیلان آسیب‌شناسی شود.

تقویت ابنیه‌ و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز گیلان

این مسئول با تأکید بر تقویت ابنیه‌ و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز عنوان کرد: تدبیرات لازم برای تقویت پل‌ها و ابنیه‌ها در مسیرهای اصلی رودخانه‌های سیل‌آسا اندیشیده شود.

وزیر کشور از ساخت زودهنگام پل تخریب شده سیبلی آستارا خبر داد و بیان کرد: برای تسهیل در رفت‌وآمد و تردد خودروها تأکید می‌شود شبانه‌روز در ساخت پل جایگزین اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به بناهای تخریب شده در مسیر رودخانه‌ها بیان کرد: تعیین تکلیف خانه‌های حریم رودخانه در غرب گیلان در دستور کار قرار بگیرد.

وحیدی با تأکید بر لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح آب‌بندان‌ها در غرب گیلان افزود: اجرای آب‌بندان‌ها در مناطق سیل‌زده غرب گیلان با سرعت انجام شود.

آستارا مرکز صادرات محصولات گیلان و منطقه می‌شود

وی با اشاره به خسارت گسترده به باغات کشاورزی در مناطق سیل‌زده غرب گیلان اضافه کرد: خسارت باغداران مناطق سیل‌زده گیلان جبران شود.

وحیدی با اشاره به موقعیت استراتژیک آستارا به‌عنوان یک شهر بندری و مرزی بیان کرد: آستارا به شهر و مرکز صادرات محصولات گیلان و منطقه تبدیل می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه آب‌های سطحی و فاضلاب شهری آستارا ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: آستارا به‌عنوان شهر گردشگری معروف است و باید مقدمات پذیرش گردشگر در این شهر فراهم شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه