فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

دفاع مقدس در تمام لایه‌های اجتماعی نفوذ داشت

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه جنگ تحمیلی در قالب یک دفاع مردمی تمام لایه‌های اجتماعی را در برگرفت، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس بر پایه سه محور اصلی گفتمان‌سازی و جهاد تبیین، فرهنگی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود.

دفاع مقدس در تمام لایه‌های اجتماعی نفوذ داشت

به گزارش هشت‌دی، محمد نیک‌فطرت در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از دستاوردهای ماندگار و تاریخی احیای این فرهنگ است.

وی به شکوفایی استعدادها به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط بروز کمبود‌ها و محدودیت‌ها، جوانان تفکر خویش را بر داشته‌هایشان معطوف کردند که در این راستا شاهد ابتکاراتی بودیم که امروز نظام جمهوری اسلامی را به یک قدرت فرامنطقه‌ای مبدل کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف مردم در طول دوران دفاع مقدس یکی از دستاوردهای انقلاب که در این راستا بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید فرهنگی داریم لذا هشت سال جنگ تحمیلی در قالب یک دفاع مردمی تمام لایه‌های اجتماعی را دربرگرفته است.

نیک‌فطرت با اشاره به امنیت پایدار به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بیان کرد: این امنیت در سطح منطقه و فرامنطقه‌ای، سبب عقب‌نشینی بیش از پیش استکبار جهانی شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای یک ساختار تماماً دینی است که تمام رزمندگان با عشق و علاقه در این راه جانفشانی کردند لذا شهیدی را سراغ ندارید که به اجبار وارد میدان کارزار جنگ شده باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از برگزاری ۷۰۰ عنوان برنامه توسط ۳۱۰ پایگاه مقاومت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها بر پایه سه محور اصلی گفتمان‌سازی و جهاد تبیین، فرهنگی و محرومیت‌زدایی برگزار خواهد شد.

نیک‌فطرت با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برپایی رژه رده‌های بسیج همزمان با رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور، نواختن زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس، همایش بزرگ جوانان نقش‌آفرین در راستای گام دوم انقلاب در ۴ مهر از جمله برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس است.

وی از افتتاح ۱۲ پایگاه مقاومت و ۴ واحد مسکن محرومین در این هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی میز خدمت، بزرگداشت روز سرباز، غبارروبی گلزار شهدا ، همایش تجلیل از خانواده‌های ایثارگر و جانباز و یادبود شهدای مدافع امنیت در مسجد فاطمه الزهرا (س) رشت از دیگر برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه