مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

ترافیک در جاده‌های گیلان روان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بعد از ورود پر حجم مسافران هم‌اکنون ترافیک در جاده‌های گیلان روان است، گفت: هماهنگی‌های لازم با مقامات استانی و شهرستانی در حال انجام است تا طی چند روز آینده، خروج این حجم خودرو مدیریت شود.

ترافیک در جاده‌های گیلان روان است

غلامعلی نیک‌فهم در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به آخرین وضعیت مبادی ورودی و خروجی استان، اظهار کرد: هم اکنون وضعیت ترافیک در مسیرهای منتهی به استان روان است و طی بیست و چهار ساعت گذشته حدود ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ خودرو وارد استان شدند که این مقدار حدود ۷۹ درصد نسبت به دو هفته گذشته افزایش یافته همچنین حدود ۹۳ هزار و ۹۲۸ خودرو از استان خارج شدند که این رقم حدود ۳۳ درصد نسبت به دو هفته گذشته روند افزایشی داشته است.

وی به عملکرد نیروی انتظامی و راهداری در خصوص مدیریت راه‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولیت اصلی کنترل ترافیک بر عهده نیروی انتظامی است لذا در چند روز اخیر شاهد همکاری تمامی ماموران راهنمایی رانندگی، پلیس راه، بسیج و راهداری در کنار هم بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: علت افزایش ترافیک در ورودی رشت – قزوین به علت انسداد جاده چالوس و هراز در ورودی مرکز به شمال بوده که به علت این محدودیتی که ایجاد شده بود، تمامی مسافرانی که به مقصد شمال در حرکت بودند از طریق رشت – قزوین ورود کرده بودند لذا به دلیل ظرفیت محدود جاده، شاهد بار سنگین ترافیکی در این مسیر بودیم.

نیک‌فهم افزود: از بین ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ خودرو، حدود ۹۵ هزار خودرو متعلق به آزادراه قزوین بوده که این میزان افزایش سبب ایجاد ترافیک سنگین در چند روز اخیر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به علت توزیع جمعیت ورودی به استان و خروج برخی خودروها، ترافیک در مداخل ورودی استان روان است لذا هماهنگی‌های لازم با مقامات استانی و شهرستانی در حال انجام است تا طی چند روز آینده، خروج این حجم خودرو مدیریت شود همچنین نیازمند اتخاذ تدابیری از سوی مسئولان هستیم تا حجم بار ترافیکی بین راه‌ها تقسیم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه