مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد: 

وصول بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مالیات در گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان از پیش‌بینی وصول هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در این استان خبر داد و گفت: از این میزان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۵ماهه نخست امسال در گیلان وصول شده است.

وصول بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مالیات در گیلان

به گزارش هشت‌دی رضا برهانی نیا روز یکشنبه در گفتگو  با خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن اربعین امام حسین علیه‌السلام  اظهار کرد: ۹ هزار مودی مالیاتی در گیلان اظهارنامه‌های خود را تسلیم کردند.

 وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در میزان وصول مالیات در گیلان بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمدهای مالیاتی امسال به ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

 مدیرکل امور مالیاتی گیلان تصریح کرد: از این میزان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۵ماهه نخست امسال در گیلان وصول شده است.
وی با اشاره به مأموریت سازمان امور مالیاتی در تأمین درآمدهای دولت، گفت: اداره کل امور مالیاتی استان گیلان رضایت فعالان اقتصادی را اولویت کاری خود می‌داند.
برهانی نیا با بیان اینکه سازوکار دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی و دستگاه‌های کارتخوان فعالان اقتصادی، شرکت‌ها و اصناف برای تشخیص درآمد افراد درگذشته وجود نداشت، خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شد تا کارمندان چندبرابر بازاریان و فعالان اقتصادی مالیات پرداخت کنند و سهم بازار از درآمدهای مالیاتی کشور ناچیز باشد.
وی با اشاره نقش مالیات در توسعه و آبادانی کشور گفت: درآمدهای مالیاتی دولت نتیجه واقعی‌تر شدن مالیات‌هاست و این مالیات‌ها توسعهٔ کشور را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مالیات‌ها در برخی از مشاغل و اصناف افزایش دارد افزود: با توجه به این افزایش، اما سهم بازار از درآمدهای مالیاتی کشور، به میزان واقعی خود نزدیک نیست.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه