حمله پهپادی اوکراین به فرودگاه «پسکوف» روسیه+ فیلم

اوکراین با چند پهپاد به فرودگاه شهر پسکوف در شمال غرب روسیه حمله کرد.

حمله پهپادی اوکراین به فرودگاه «پسکوف» روسیه+ فیلم

به گزارش هشت‌دی  گزارش‌ها از روسیه حاکی از آن است که چند پهپاد به فرودگاه شهر پسکوف در شمال غرب این کشور حمله کرده است.

 فرماندار محلی گفت که ارتش موفق به دفع برخی حملات پهپادی شده، اما به نظر می‌رسد که برخی پهپادها خسارت وارده کرده‌اند. فرماندار منطقه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد یک آتش‌سوزی بزرگ رخ‌داده، درحالی‌که همزمان صدای انفجار نیز شنیده می‌شود.

 ارتش روسیه همچنین اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه جنوبی بریانسک و یک پهپاد را بر فراز منطقه مرکزی اوریول سرنگون کرده است.

 خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که حریم هوایی بالای فرودگاه ونوکوو مسکو بسته شده است. میخائیل ودرنیکوف فرماندار منطقه پسکوف در تلگرام گفت: وزارت دفاع در حال دفع حمله پهپادی به فرودگاه اسکوف است. ودرنیکوف که در صحنه حمله بوده است، افزود: «بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ قربانی در این حمله پهپادی وجود ندارد.»

 به نوشته رسانه‌های روسی، فرودگاه پسکوف در غرب روسیه و نزدیک به مرز اوکراین است.

 بر اساس گزارش‌ها، بعد از برخورد پهپاد اول به فرودگاه، یک مخزن سوخت دچار آتش‌سوزی و سپس صدای تیراندازی‌های ممتد از محل شنیده می‌شد.

 دقایقی بعد منابع محلی خبر دادند که آتش در فرودگاه پسکوف تقریباً مهار شده و دیگر صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد.

 یک گزارش تأیید نشده رسانه‌های روسیه می‌گوید که چهار هواپیمای ترابری ایلیوشین ۷۶ در فرودگاه آسیب‌دیده‌اند. تاس به نقل از بیانیه اورژانس از خسارت وارده به هواپیماهای حاضر در فرودگاه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در نتیجه این حمله پهپادی، چهار فروند هواپیمای ایل -۷۶ آسیب دیدند. یک آتش‌سوزی رخ داد و دو هواپیما در آتش سوختند.

 هیچ گزارش فوری از سایر خبرگزاری‌های دولتی روسیه در مورد آسیب‌دیدن هواپیماها وجود ندارد.

 مقامات روسی هفته گذشته نیز اعلام کردند که ساعاتی پس از اصابت پهپاد به مرکز مسکو، حمله پهپادی دیگری به منطقه بلگورود روسیه رخ داد که سه نفر را کشت. این تنها چند روز پس از آن رخ داد که یک بمب‌افکن دوربرد روسیه در حمله پهپاد اوکراینی در نزدیکی شهر سن پترزبورگ منهدم شد.

 نام منطقه حمله واقع شده «پسکوف» اعلام شده که قبلاً در اواخر ماه می نیز مورد هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته بود.

 اگرچه اوکراین نگفته است که حملات پهپادی خاصی انجام داده است، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که حملات به خاک روسیه یک «فرایند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملاً منصفانه» است؛ زیرا جنگ با روسیه ادامه دارد.

 اوکراین نگفته است که در این حادثه دست داشته و این کشور به‌ندرت در مورد حملات داخل روسیه اظهارنظر می‌کند، اما اغلب این گونه حملات در هفته‌های گذشته به اوکراین نسبت‌داده‌شده است.

 در هفته‌های اخیر گمان می‌رود که اوکراین استفاده از پهپادهای انفجاری را برای حمله به اهدافی در داخل روسیه افزایش داده است. این چندمین حمله پهپادی به روسیه است که انجام می‌شود. «ولودیمر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین پس از سرنگونی سه پهپاد روز یکشنبه گذشته بر فراز مسکو گفته بود که جنگ به روسیه کشیده خواهد شد، اگرچه اوکراین مسئولیت این حملات را نپذیرفت. در حمله پهپادی اخیر روسیه گفته بود که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد را در اودینتسوو در منطقه حومه مسکو سرنگون کرد، درحالی‌که دو پهپاد دیگر در منطقه تجاری شهر مسکو سقوط کردند.

 همزمان ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در عملیاتی در دریای سیاه حوالی نیمه‌شب به‌وقت مسکو (۲۱:۰۰ به‌وقت گرینویچ) چهار کشتی سریع اوکراینی را که هر کدام ۵۰ سرباز را حمل می‌کردند، منهدم کردند. اوکراین بلافاصله اظهارنظری دراین‌ارتباط نکرده است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه