سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی در گیلان

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان از نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی در این استان خبر داد و گفت: در فاز اول نصب پلاک در گشت‌رودخان و مسیر منتهی به قلعه‌رودخان صورت‌پذیرفته و در ادامه هم این طرح در سایت‌های لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی در گیلان

به گزارش هشت‌دی محمدرضا امیری‌نژاد امروز از اختصاص اعتباری بالغ بر ۳/۵ میلیارد ریال و انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح، عملیات ساخت و نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

وی با بیان اینکه مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایت‌های جهانی هستیم، افزود: سه سایت از دوازده سایت جنگل‌های هیرکانی با مساحتی بالغ بر ۵۸ هکتار، جنگل‌های هیرکانی لیسار تالش، گشت‌رودخان فومن و سیاهرود رودبار استان گیلان را در بر می‌گیرد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان تصریح کرد: در راستای شناساندن اهمیت این میراث ارزشمند طبیعی بی‌نظیر به مردم و گردشگران مقرر است در فاز اول نصب پلاک در گشت‌رودخان و مسیر منتهی به قلعه‌رودخان صورت پذیرفته و در ادامه این مهم در سایت‌های لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

امیری‌نژاد جنگل‌های هیرکانی را از مواریث ارزشمند طبیعی بی‌بدیل در جهان دانست و تصریح کرد: حفاظت و مراقبت از آن وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، محیط‌زیست و میراث‌فرهنگی بوده و در این راستا تعامل و همکاری‌های مشترک چندجانبه می‌تواند در پاسداشت اثر بسیار تأثیرگذار باشد.

این مسئول در پایان از همه مهمانان و گردشگران خواست تا ضمن استفاده بهینه از مواهب طبیعی مذکور، با صیانت و حفاظت از آن در پاکیزه نگه‌داشتن طبیعت زیبای گیلان بیش‌ازپیش کوشا باشند.

انتهای خبر/

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه