مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

حضور بازرسان «ایکوموس» در ماسوله

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: کارشناسان ایکوموس اسفندماه سال جاری برای برسی مجدد پرونده ثبت جهانی‌شدن ماسوله به این شهرک سفر خواهند کرد.

حضور بازرسان «ایکوموس» در ماسوله

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ولی جهانی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی‌شدن ماسوله دوباره فعال شده است، اظهار کرد: کارشناسان ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها) اسفندماه سال جاری برای برسی مجدد پرونده ثبت جهانی‌شدن ماسوله به این شهرک سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان یادشده به‌منظور بازنگری پرونده ثبت جهانی ماسوله باهدف بازتعریف ارزش‌های برجسته جهانی شهر و منظر فرهنگی این شهر تاریخی به گیلان می‌آیند، گفت: ایکوموس؛ نهادی غیردولتی با عنوان «شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها» تنها سازمان غیردولتی جهانی است که برای تحقق نظریه‌ها و روش‌شناسی و فنون حفاظت از میراث معماری و باستان‌شناختی تلاش می‌کند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان پرونده ثبت جهانی ماسوله در ۲۶ شهریور امسال در چهل و پنجمین اجلاس کارگروه میراث جهانی یونسکو (UNESCO) دیفر (به‌تعویق‌افتادن؛ رفع ایراد و بررسی مجدد) شد.

جهانی با بیان اینکه فرصت ثبت جهانی‌شدن ماسوله باقی است، تصریح کرد: هنوز این فرصت در اختیار ایران قرار دارد تا پس از رفع ایرادات مندرج در گزارش ایکوموس، پرونده را در نشست‌های بعدی کمیته میراث جهانی مطرح و از آن دفاع کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه