وزیر آموزش‌وپرورش:

۷۵ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش ملحق می‌شوند

 وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فقط ۱۷ درصد از معلمان در مسیر تربیت‌معلم وارد نظام آموزشی شدند گفت: ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش ملحق می‌شوند.

۷۵ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش ملحق می‌شوند

به گزارش هشت‌دی رضامراد صحرایی در جمع فرهنگیان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به‌ویژه شهدای معلم و معلمان شهید رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: در هفته آینده در سراسر کشور دو هزار طرح عمرانی آموزشی با ۱۰ هزار کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی به طرح شهید «عجمیان» و شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» اشاره کرد و افزود: ۲۰ هزار کلاس درس در طرح شهید «عجمیان» با فعالیت بیش از دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی شاداب‌سازی و بهسازی شده است و همچنین در طرح سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» دو هزار ۱۰۰ طرح ورزشی در کل کشور برای استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان احداث شده است.

 وزیر آموزش‌وپرورش کسوت و مقام معلمی را حاصل اعتقاد به روش و منش در تربیت نسل‌ها دانست و افزود: معلمی قابل‌قیاس با هیچ شغل دیگری نیست و معلمی یک شغل و مقام اداری نیست؛ بلکه دارای شأن و جایگاهی والاست که در جامعه خود پیامبری می‌کند.

 صحرایی، اظهار داشت: دولت در حالی کار را تحویل گرفت که جز محدود کشورهایی بودیم که مدارس به‌خاطر کرونا تعطیل بود و بازگشایی مدارس در آن شرایط ده‌ها هزار میلیارد بودجه نیاز داشت؛ ولی دولت مصمم به بازگشت دانش‌آموزان به مدارس شد و آموزش حضوری آینده‌سازان کشور ازسرگرفته شد.

 وی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش‌وپرورش ملحق می‌شود، افزود: برای گزینش، مهارت و توانمندی این معلمان به‌اندازه ۱۰ سال کار شده است تا معلمی در کلاس درس حضور یابد که توانایی‌های ویژه معلمی را داشته باشد.

 فقط ۱۷ درصد از معلمان در مسیر تربیت‌معلم وارد نظام آموزشی شدند

 وزیر آموزش‌وپرورش به اخذ مجوز ۲۴۷ هزار ردیف استخدامی در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در هشت سال دولت قبل فقط ۲۵۰ هزار مجوز استخدامی اخذ شد که این قابل‌قیاس نیست.

 صحرایی، به چرخش‌های تحول‌آفرینی که در دو سال اخیر در آموزش‌وپرورش شروع شده اشاره کرد و تصریح کرد: تعیین پنج هزار مدرسه در مسیر تحول، آموزش ۱۰۰ هزار معلم برای رقم‌زدن تحول، برگزاری رویداد بین‌المللی الفتا، تدوین نگاشت حقوقی سند تحول بنیادین، آوردن مهدکودک‌ها به‌نظام آموزش‌وپرورش با سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک، اصلاح کتاب‌های درسی و تألیف ۴۰ کتاب جدید در یک سال و چاپ بیش از ۱۵۳ میلیون کتاب و توزیع بین مردم با یارانه ۹۲ درصدی گوشه‌ای از اقدامات دولت سیزدهم برای تحول‌آفرینی در آموزش‌وپرورش است.

 وی با انتقاد از تعطیلی دانشگاه فرهنگیان در دهه‌ای در دولت‌های قبل و بستن مسیر تربیت‌معلم را اشتباهی راهبردی عنوان کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ فقط ۱۷ درصد از معلمان در مسیر تربیت‌معلم وارد نظام آموزشی شده است که در این دولت به دنبال اصلاح این رویه هستیم.

 وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: به دنبال تقویت مدارس دولتی با امکانات مناسب برای دانش‌آموزان هستیم و با درنظرگرفتن تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری هم فرصت مساوی را برای ورود دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های معتبر کشور فراهم شده و هم با مافیای کنکور مقابله می‌شود.

 صحرایی، به وفاداری مردم لرستان به انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و افزود: باید قطار پیشرفت در این استان حرکت کند که خوشبختانه سیاست دولت هم همین است تا با نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در توسعه آن‌ها گام بردارد.

 وی عنوان کرد: در لرستان باید همه مدارس کانکسی جمع شود و به‌جای آن کلاس درس ساخته شود؛

 در این مراسم از مهراد اولیایی رتبه ۱ گروه زبان خارجی و رضا یوسف‌وند رتبه ۹ گروه علوم‌تجربی آزمون سراسری ۱۴۰۲ تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه