به‌مناسبت آغاز هفته دولت؛

رجایی و باهنر شهیدانی که شهید شدند

 شهیدان رجایی و باهنر مصداق عملی و شاهد مثالی هستند که می‌شود برای کلام آن سردار جان‌فدا آورد که فرمود آدمی تا شهید نباشد، شهید نمی‌شود؛ رجایی و باهنر شهیدانی بودند که شهید شدند.

رجایی و باهنر شهیدانی که شهید شدند

به گزارش هشت‌دی هم‌زمان با آغاز هفته دولت لازم است یادی کنیم از دولتمردانی که با تمام وجود در راه اعتلای ایران اسلامی و خدمت به ملت بزرگ ایران همت خود را جزم کردند تا با کسب مقام شهادت در نزد خداوند برای همیشه جاویدان بمانند.

 یقیناً رجایی و باهنر شدن اتفاقی نیست و برای رسیدن به آن جایگاه باید برای تربیت نفس خود تلاش کرد چرا که اگر با دید انصاف بخواهیم به شخصیت، زندگانی و روش مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر نگاه بیندازیم آنچه بیشتر از هر چیزی خود را نمایان می‌کند آن خواهد بود که این دو مرد بزرگ برای خدمت بی‌منت به ملت ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.

 نوع و کیفیت زندگی این دو مقلد واقعی خمینی کبیر (ره) چه آن زمانی که شهروندان عادی بودند تا دورانی که مسئولیت‌های سنگین اداره کشور را برعهده داشتند خود یک دانشگاه مدیر پرور در تراز انقلاب باکیفیت مردم‌داری و در خط ولایت‌فقیه بودن را در چشمان نسل‌های جدید ترسیم و تجسم می‌کند.

 نوع برخورد با مشکلات و اداره صحیح دولت، برخورد با مردم و منش با مخالفان از جمله ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است که باید مدیران و مسئولین همواره همچون مثنوی پندآموز نصب العین خود قرار دهند.

 دولتمردان جمهوری اسلامی ایران که برآمده از رأی، اراده و نظر مردم در انتخابات و یا غیرمستقیم توسط نمایندگان ملت در مجلس انتخاب می‌شوند، بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) ولی‌نعمتان آنها مردم هستند و خود را در دوران تصدی مسئولیت چه در عرصه‌های کلان و چه در سطوح پائین مدیریتی وامدار و خدمتگزار مردم و همیشه پاسخگو در برابر مردم بدانند.

 قبل از اینکه بنویسیم و تأکید کنیم که هفته دولت فرصتی است تا مسئولان به بیان خدمات، تلاش‌ها و عملکرد خود بپردازند و به مردم گزارش دهند که برای پیشرفت، تعالی و توسعه کشور چه کردند، برای حل مشکلات مردم و جامعه چه تلاشی نمودند و برای آینده چه برنامه‌ای دارند که این گزارش‌ها موجب می‌شود که مردم از تلاش‌های خدمتگزاران خود مطلع شوند درهرصورت گزارش‌دادن به مردم از خدمات دولتمردان نیز موجب هم‌اندیشی و همفکری با مردم نیز می‌شود و این تعامل دوسویه و دوطرفه باعث پیشبرد امور و اهداف دولت در رسیدن به برنامه‌های خود می‌شود که در این امر نقش رسانه‌ها در ایجاد این تعاملات بسیار اساسی و مهم است.

 به‌طورکلی نه‌تنها در هفته دولت دولتمردان باید اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های خود داشته باشند؛ بلکه در تمام ایام سال مسئولان باید فعالیت و عملکرد خود را به مردم اطلاع دهند؛ زیرا این شفاف‌سازی و اطلاع‌یافتن از امور موجب رضایت بیشتر مردم و تلاش برای حل مشکلات خواهد شد.

 با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان گران‌قدر رجایی و باهنر و دیگر شهدای سرفراز دولت، هفتهٔ دولت را به‌تمامی دولتمردان و خدمتگزاران ملت تبریک می‌گوییم و اما اجازه می‌خواهیم در انتها بگوییم که شهیدان رجایی و باهنر مصداق عملی و شاهد مثالی هستند که می‌شود برای کلام آن سردار جان فدا، کشته در غربت، مالک قرارگاه علی، آورد که فرمود که آدمی تا شهید نباشد شهید نمی‌شود. رجایی و باهنر شهید بودند که شهید شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه