هکرها نتانیاهو را به انتشار اطلاعات او تهدید کردند

گروهی از هکرها تهدید کردند که صدها هزار سند و پرونده پزشکی بیماران از جمله افراد معروفی چون نتانیاهو و چند از خاخام‌های بزرگ و شخصیت‌های مذهبی حریدی که در این بیمارستان مداوا شده‌اند را در اختیار دارد.

هکرها نتانیاهو را به انتشار اطلاعات او تهدید کردند

به گزارش هشت‌دی یک گروه هکری در فلسطین اشغالی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که توانسته‌اند کامپیوترهای بیمارستان «معینی یشوعا» در شهر «بنی براک» را هک کرده و اطلاعات بیماران از جمله «بنیامین نتانیاهو» را به سرقت ببرند.

 وبگاه خبری عرب ۴۸ گزارش داد، این گروه هکری تهدید کرد که صدها هزار سند و پرونده پزشکی بیماران از جمله افراد معروفی چون نتانیاهو و چند از خاخام‌های بزرگ و شخصیت‌های مذهبی حریدی که در این بیمارستان مداوا شده‌اند را در اختیار دارد و اگر ده‌ها میلیون شکل به‌حساب آن‌ها واریز نشود، تا فردا این اطلاعات را منتشر خواهد کرد.

 هفته گذشته در تاریخ ۱۷ مرداد، مسئولان بیمارستان «مِعینی هیشوعا» در شهر بنی براک (در نزدیکی تل‌آویو) از حمله شدید سایبری علیه وبگاه این بیمارستان خبر دادند. براین‌اساس، این حمله شدید سایبری موجب ازکارافتادن بخش‌پذیرش این بیمارستان شد و بسیاری از سیستم‌های رایانه‌ای را از دسترس خارج کرد.

 مسئولان این بیمارستان اسرائیلی که در منطقه‌ای با حضور اکثریت یهودیان ارتدوکس افراطی (حریدی) قرار دارد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در پی این حملات شدید سایبری تا اطلاع ثانوی از پذیرش بیماران جدید معذور خواهند بود.

 وبگاه روزنامه اسرائیل هیوم نیز امروز گزارش داد که انتشار اسناد پزشکی شخصیت‌های حریدی موجب جنجال بزرگی در جامعه حریدی خواهد شد. همچنین یکی از دلایل اصلی نگرانی رژیم صهیونیستی در خصوص این عملیات هک، به افشای اطلاعات پزشکی نتانیاهو مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۵ در این بیمارستان در خصوص بیماری پروستات خود مورد مداوا قرار گرفته بود.

 اسرائیل هیوم پیش‌بینی کرد که دفتر نتانیاهو برای جلوگیری از نشت اطلاعات پزشکی او به تکاپو خواهد افتاد.

 هم‌زمان با تهدید این گروه هکری، «موشیه آربیل» وزیر داخلی و بهداشت رژیم صهیونیستی که به دلیل بیماری سرطان مورد عمل جراحی قرار گرفته است نیز گفت که نباید به هکرها باج داد.

 بیمارستان «مِعینی هیشوعا» نیز در اطلاعیه‌ای گفت که کارشناسان سایبری در وزارت بهداشت، سازمان ملی سایبری و بیمارستان طی هفته گذشته تحقیقاتی را انجام دادند که شامل ماهیت اسناد به سرقت رفته و پیامدهای آنها بود. این بیمارستان افزود که هیچ مذاکره‌ای با این گروه هکری صورت نگرفته و اینکه انگیزه این حمله سایبری اقتصادی است.

 بااین‌حال روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که مقامات سایبری رژیم اشغالگر و سازمان امنیت داخلی این رژیم احتمال می‌دهند که این هک از سوی «دشمنان اسرائیل» صورت‌گرفته باشد نه از سوی گروه هکری Ranger Locker که نامش در ابتدای ماه مطرح شده بود.

 این روزنامه سپس به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که گروه هکری Ranger Locker با دولت روسیه همکاری می‌کند و در خدمت کرملین است، اما کارشناسان سایبری این رژیم توانسته‌اند ارتباطی میان این حمله و گروه هکری مذکور بیابند.

 حملات هکری به سازمان‌ها و نهادهای رژیم صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست و حتی به یک رویداد همیشگی تبدیل شده است. طی ماههای گذشته وبگاه شرکت‌های تسلیحاتی از جمله شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی (رافائل)، شرکت صنایع هوایی (IAI)، شرکت «ساخت سلاح‌های اسرائیلی» موسوم به (Israeli arms manufacturing company) (iwi) و وبگاه «evigilo» و همچنین وبگاه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی، مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه