معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به زیربنای تربیت علمی، فقهی، دینی و فرهنگی این استان، گفت: گیلان محل برگزاری رویدادهای فرهنگی بزرگی در سطح کشور بوده و دارای ظرفیت‌های خوبی در این‌ حوزه است که در این رابطه نیازمند اهتمام ویژه از سوی مسئولان فرهنگی هستیم.

گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی دارد

به گزارش هشت‌دی احمدرضا منشوری در نشست خبری هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به اینکه گیلان دیار عاشقان اهل‌بیت (ع) است، اظهار کرد: تمام کسانی که تاریخ را مطالعه می‌کنند می‌دانند که استان گیلان در جهت تهاجمات تاریخی در طول تاریخ هیچگاه زیر بار زور و ظلم نرفته و دارای حکومت مستقل بوده است.

وی با بیان اینکه اینجا دیار بزرگمردانی است که پذیرای تشیع شدند، گفت: اینجا دیار عالمان بزرگی چون آیت‌الله محمدتقی بهجت، آیت‌الله احسان‌بخش، آیت‌الله امینیان و دیار تربیت دانشمندان بزرگی مثل پروفسور رضا، پروفسور سمیعی و دیار فرهنگ و صاحب فرهنگ پارسی دکتر محمد معین است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: گیلان دیار سه هزار ساله مارلیک است، دیار بزرگترین طنزپرداز معاصر کیومرث صابری (گل آقا) است، اینجا دیار قلی‌پور، خوش‌سیرت، بیگلو و املاکی‌ها و سردارانی است که جان خویش را در راه حفظ این آب و خاک در طبق اخلاص گذاشتند.

منشوری افزود: گیلان دیار اسلم دیلمی شهید واقعه عاشورا است و اینجا تنها سرزمینی است که شهید کربلا، انقلاب، دفاع‌مقدس، مدافع‌حرم، مدافع امنیت و سلامت را با هم دارد، اینجا دیار هشت هزار شهیدی است که این بهشت خاکی را به بهشت آخرت بخشیدند.

وی با اشاره به زیربنای تربیت علمی، فقهی، دینی و فرهنگی این استان، خاطرنشان کرد: گیلان محل برگزاری رویدادهای فرهنگی بزرگی در سطح کشور بوده و دارای ظرفیت‌های خوبی در این‌ حوزه است که در این رابطه نیازمند اهتمام ویژه از سوی مسئولان فرهنگی هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه