معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

۶۶ واحد مشاور املاک در گیلان پلمب شدند

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی مشاورین املاک از اول تیرماه با هدف نظارت بر اجاره بهای واحدهای مسکونی و صنفی اجرایی شده، گفت: در این راستا ۶۶ واحد مشاور املاک در استان به‌دلیل تخلفات انجام شده پلمب شدند.

۶۶ واحد مشاور املاک در گیلان پلمب شدند

به گزارش هشت‌دی، علیرضا حسینیان، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شورای عالی مسکن طرح تشدید نظارت بر واحدهای مشاورین املاک را در دستور کار قرار داده و هر یک از دستگاه‌ها وظایف خود را در این طرح انجام می‌دهند، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در این طرح نظارت و بررسی واحدهای صنفی مشاورین املاک را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این طرح تیم مشترکی که متشکل از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی با همراهی سازمان صمت از کلیه واحدهایی که دستور العمل‌ها و قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند و واحدهای فاقد پروانه کسب بازدید کرده و براساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی با آن واحدها برخورد می‌کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون سه هزار و ۹۹۷ واحد مشاور املاک در استان گیلان مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد برای ۴۴۱ واحد پرونده تخلف به ارزش چهار هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

حسینیان افزود: ۳۰۸ مورد از تخلف‌های صورت گرفته عدم صدور صورت حساب، ۲۱۳ مورد عدم درج قیمت و نرخ نامه، ۵۶ مورد عدم اخذ پروانه کسب، ۱۳ مورد گرانفروشی، ۳۰ مورد عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی و ۳۹ مورد سایر موارد بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی مشاورین املاک از اول تیرماه با هدف نظارت بر اجاره بهای واحدهای مسکونی و صنفی طبق قوانین اجرایی شده، گفت: در این راستا ۶۶ واحد مشاور املاک در استان به‌دلیل تخلفات انجام شده پلمب شدند.

وی تاکید کرد: واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر واحدهای مشاورین املاک به‌ویژه در شهرستان‌های توریستی و اقامت پذیر نظارت مستمر و فعال دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه