مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

ورود پدیده گنبد حراراتی منجر به افزایش مصرف انرژی شده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه ورود پدیده گنبد حرارتی در کشور سبب افزایش دما و در نتیجه افزایش مصرف انرژی شده است، گفت: شهروندان در شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ مگاوات برق بیشتر نسبت به روزهای گذشته مصرف کرده‌اند.

ورود پدیده گنبد حراراتی منجر به افزایش مصرف انرژی شده است

به گزارش هشت‌دی، محمد تقی مهدی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش دما، اظهار کرد: با موج شدید گرما در کشور و استان با افزایش شدید مصرف مواجه شده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت مصرف برق در کشور و ورود خیل عظیم گردشگران و مسافران به استان گیلان، افزود: در ماه گذشته میزان مصرف برق در برخی روزها روند افزایشی قابل توجهی داشت و حتی رکورد مصرف ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات نیز برای اولین بار در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

 
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مشترکین اعمال نشده است، گفت: تاکنون هیچ‌گونه چالشی در حوزه تأمین برق در گیلان به‌ویژه در بخش مشترکین خانگی نداشتیم.

مهدی‌زاده افزود: ورود پدیده گنبد حرارتی در کشور سبب افزایش دما و در نتیجه افزایش مصرف انرژی شده است.

وی از افزایش ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در استان گیلان خبر داد و افزود: شهروندان در شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ مگاوات برق بیشتر نسبت به روزهای گذشته مصرف کرده‌اند.

 این مسئول با بیان اینکه وزارت نیرو برای جذب افزایش همکاری مشترکان خانگی سیاست تشویق همه مشترکان اعم از پرمصرف‌ها را هم در دستور کار خود قرار داده، اضافه کرد: امسال پاداش صرفه جویی به همه مشترکانی که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش بدهند تعلق خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ابراز امیدواری کرد: با کمک مشترکین و مسافرانی که به این استان عزیمت می‌کنند در تعرفه‌های مختلف بتوانیم ضمن تأمین آسایش و رفاه همگان در حوزه انرژی مهم و حیاتی برق، همانند سال گذشته به‌واسطه عبور از تابستان بدون خاموشی نوبتی، تجربه گرانبهایی در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه