نماینده ولیّ‎‌فقیه در گیلان:

برخورد قاطعانه با مفسدان مطالبه مردم است

نماینده ولیّ‎‌فقیه در استان گیلان مانع‌زدایی و بسترسازی را دو کار اساسی و مهم دستگاه قضا برشمرد و گفت: مردم وقتی ببینند که با مفسدان در عرصه اقتصاد، ادارات و منابع انسانی، برخورد بی‌امان و قاطعانه می‌شود رضایت‌شان افزایش می‌یابد.

برخورد قاطعانه با مفسدان مطالبه مردم است

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر درباره پیوستن و نزدیک شدن به اهل پرهیزگاری و صدق اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک فرمودند اگر عده‌ای از خواص، تو را ستایش کنند اما توده و مردم از تو ناراضی باشند، این خشم مردم موجب از بین رفتن رضایت عامه می‌رود.

وی اساس و هدف حکومت اسلامی را تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد و افزود: همانطور که بسیاری از امور تکوینی نظام هستی برای تکامل انسان است، احکام الهی و قضایی اسلام نیز برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

نماینده ولیّ‎‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اهمیت دستگاه قضا و نقش این دستگاه در تمدن اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی درصدد است حکومتی را به دنیای بشر عرضه کند که نمونه‌ای از حکومت انبیاء است و تحقق این هدف، بساط تمام اصول و قوانین غلطی که توسط حکومت‌های سلطه به ملت‌ها تحمیل شده را برچیده خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در این شرایط، رسالت عظیمی برعهده داریم‌، گفت: نتایج و ثمره رسالت خود را قطعاً زمانی‌که اعمال‌مان در ترازوی عدل الهی برای پاداش و جزا بررسی شود، دریافت خواهیم کرد و ما باید به آن روز فکر کنیم.

وی در ادامه از تلاش‌های حجت‌الاسلام خلیلی رئیس‌کل سابق دادگستری گیلان، همکاری‌ها و تلاش ایشان در عرصه برخورد با درشت‌خواران تشکر کرد و برای رئیس‌کل جدید دادگستری گیلان نیز آرزوی موفقیت کرد و ادامه داد: دستگاه قضا یکی از نهادهای دینی و قانونی است که نقش به‌سزایی در فراهم‌ کردن بستر تمدن‌سازی اسلامی دارد.

نماینده ولیّ‎‌فقیه در استان گیلان مانع‌زدایی و بسترسازی را دو کار اساسی و مهم دستگاه قضا برشمرد و افزود: مردم وقتی ببینند که با مفسدان در عرصه اقتصاد، ادارات و منابع انسانی، برخورد بی‌امان و قاطعانه می‌شود رضایت‌شان افزایش می‌یابد و ما نیز موظف به جلب رضایت مردم هستیم چراکه امت اسلامی پشتوانه نظام اسلامی است.

گلایه مردم از روند اطاله دادرسی

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به گلایه مردم از روند اطاله دادرسی عنوان کرد: برای حل این مشکل و رفع دغدغه مردم تلاش شود و از فرهیختگان جامعه کمک گرفته شود.

وی با اشاره به معضلات عدم تناسب میام جرم و مجازات و هزینه‌های تعیین شده برای مجرم گفت: دستگاه قضا و آحاد فرهیخته جامعه برای این موضوع نیز فکری کنند تا توازن لازم برای مسئله مذکور ایجاد شود.

نماینده ولیّ‎‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: در بعضی استان‌های کشور‌، مردم سلاح‌های غیرمجاز و تیربار دارند که درست نیست و لذا قوای سه گانه باید برای‌ این موضوع هم فکری کنند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه