معاون عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد:

ثبت‌نام بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: مشکل فنی سامانه سماح برطرف شده است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کنند.

ثبت‌نام بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح

به گزارش هشت‌دی  حمیدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا با بیان اینکه نام‌نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام زائران پیاده‌روی اربعین حسینی الزامی است.

 مشکل فنی سامانه سماح برطرف شده است

 وی در پاسخ به این سؤال که روز چهارشنبه سامانه از دسترس خارج شد، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه سامانه سماح برای نام‌نویسی زائران اربعین حسینی امسال به‌روزرسانی و کدنویسی شده بود با یک‌سری اختلالات مواجه شد که بلافاصله مشکل فنی برطرف شد و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کنند.

 معاون عتبات‌عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

 محمدی به ثبت خدمات در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: در طراحی جدید سامانه علاوه بر ارائه اطلاعاتی درباره مرزهای زمینی همچون مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمر چین و باشماق، توصیه‌های بهداشتی و فرهنگی در اختیار زائران قرار گرفته است.

 معاون عتبات‌عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سقف تعهدات بیمه‌ای نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، گفت: در سال جاری سازمان حج و زیارت هزینه بیمه زائران اربعین را در قالب سه بسته تدوین کرده است، به‌طوری‌که بسته اول ۳۵ هزار تومان، بسته دوم ۴۵ هزار تومان و در نهایت بسته سوم ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و براین‌اساس غرامت نقض عضو یا ازکارافتادگی در دسته اول ۵۰۰ میلیون، دسته دوم ۷۰۰ میلیون و در دسته سوم ۹۰۰ میلیون شده است.

 محمدی با بیان اینکه در برخی تعهدات افزایش ۴۰ تا ۷۰ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: خدمات و تعهدات بیمه‌ای نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و شرایط بهتری را ارائه می‌دهد.

 زائران اربعین حسینی مدت سفر خود را مدیریت کنند

وی با بیان اینکه اگر زائران تصمیم به سفر گروهی دارند بهتر است که به‌صورت گروهی در سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: انتخاب تاریخ رفت‌وبرگشت زائران در ایام اربعین با خود آنها است؛ اما سازمان حج و زیارت به آنها توصیه می‌کند مدت سفر خود را حداکثر به مدت یک هفته تعیین کنند تا هم‌وطنان بیشتری بتوانند از امکانات اقامتی در عتبات‌عالیات بهره بگیرند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه