امام جمعه شفت در گفتگو با هشت‌دی مطرح کرد:

ضرورت الگوگیری از اعتقاد عمیق حضرت زینب (س) نسبت به مبانی دینی

امام جمعه شفت با اشاره به ضرورت الگوگیری از اعتقاد عمیق حضرت زینب (س) نسبت به مبانی دینی، گفت: این بانو با اینکه دست جبهه کفر و امام‌نشناس اسیر بود اما کسی جرات جسارت و هتاکی به ایشان را نداشت و عامل بازدارنده در مقابل هجمه‌های دشمن، عفاف و حجاب این بانوی بزرگوار است.

ضرورت الگوگیری از اعتقاد عمیق حضرت زینب (س) نسبت به مبانی دینی

حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در گفتگو با هشت‌دی، با بیان اینکه امسال تاثیر حماسه عاشورا بیشتر از گذشته لمس شد، اظهار کرد: ماه محرم همواره دسیسه‌های دشمن علیه انقلاب و اسلام را خنثی می‌کند و دشمنان مأیوس و ناامید می‌شوند.

اعجاز خون پاک امام حسین(ع) باعث شد مردم نسبت به گذشته پر حرارت‌تر عزاداری کنند

امام جمعه شفت با اشاره به اینکه امسال به سان سال‌های گذشته و شدیدتر از قبل، دشمن در صدد این بود مردم حضور کمرنگ‌تری در مراسمات محرم داشته باشند، افزود: ضعف‌های اجرایی و مشکلات اقتصادی و معیشتی را برجسته کردند و موارد حساسیت زا را بولد کردند تا مردم نسبت به دین موضع بگیرند اما اعجاز خون پاک امام حسین(ع) باعث شد مردم نسبت به گذشته پر حرارت‌تر عزاداری کنند.

وی با بیان اینکه روحیه مقاومت حضرت اباعبدالله (ع) در برابر جبهه کفر باید برجسته شود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در برابر جبهه کفر و زر و زور و غرور و تکبر سر تعظیم فرود نیارود و در برابر آنها ایستاد و اگر این ایستادگی نبود قیام ایشان این چنین جهانی و ماندگار نمی‌شد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: از خودگذشتگی یاران امام حسین (ع) از پیام‌های دیگر عاشورا است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین وفاداری یارانش، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به هر قیمتی نیز از دیگر درس‌هایی است که از کربلا می‌آموزیم.

وی با اشاره به اینکه شاخصه اعتقاد عمیق حضرت زینب (س) نسبت به مبانی دینی مثل حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حضرت زینب (س) با اینکه دست جبهه کفر و امام‌نشناس اسیر بود اما کسی جرات جسارت و هتاکی به ایشان را نداشت و یکی ار مباحث مهم این است که عامل بازدارنده در مقابل هجمه‌های جبهه ناپاک دشمن، عفاف و حجاب این بانوی بزرگوار است.

حجاب باعث مصونیت زنان در برابر گرگان روزگار است

حکیمی گیلانی با اشاره به درس‌هایی که بانوان می‌توانند از حضرت زینب (س) بیاموزند، تصریح کرد: زنان و دختران جامعه ما باید بدانند حجاب باعث مصونیت آن‌ها در برابر گرگان روزگار است.

وی افزود: خانواده امام حسین (ع) در شادی و سختی در راه هدف بزرگ خانواده که امام بود ایستادگی کردند لذا بزرگت‌رین درس این است که اگر پدر خانواده دچار مشکل و ضعفی شد می‌بایست برای تداوم کیان خانواده سختی‌ها را با هم تحمل کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه