معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

اقدام حقوقی برای حل مسئله برخی املاک ایران در آذربایجان آخرین گزینه است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص جزئیات بسته‌شدن بعضی از دفاتر ایران در آذربایجان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر در داخل آذربایجان به نتیجه نرسیم طبیعتاً موضوع را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

اقدام حقوقی برای حل مسئله برخی املاک ایران در آذربایجان آخرین گزینه است

به گزارش هشت‌دی، محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، به بسته‌شدن بعضی از دفاتر ایران در آذربایجان پرداخت و اظهار کرد: ما دو واحد ملک در آذربایجان متعلق به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از دستگاه‌های دیگر داشتیم که این ملک‌ها در گذشته به این دستگاه‌ها یا هبه شده یا خریداری شده است و سند رسمی به نام دستگاه‌های حکومتی ایران صادر شده است.

وی در ادامه افزود: این املاک اسناد رسمی دارند اما متاسفانه اخیراً از سوی جمهوری آذربایجان اقداماتی درباره این املاک صورت گرفته است و یک کار حقوقی را در این زمینه شروع کرده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ایران بررسی‌های حقوقی خود را در این باره انجام داده است، تصریح کرد: تقاضای ما از وزارت امور خارجه این است که به‌صورت دیپلماتیک مسئله را حل کنند تا نیازی به پیگیری‌های حقوقی توسط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نباشد. این مسئله امروز در جلسه هیئت دولت مطرح شد.

دهقان ادامه داد: امیدواریم وزارت خارجه با رایزنی مسئله را حل کند، چراکه این املاک به نام ایران هستند و در گذشته برخی از این اموال از طرف حکومت آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران واگذار و هبه شده‌اند و سند رسمی دارند. بنابراین لازم است به شکل حقوقی پیگیری‌های لازم در این باره صورت گیرد. حتماً در داخل آذربایجان هم پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که مسیر بدین گونه ادامه یابد.

وی با بیان اینکه اگر در داخل آذربایجان به نتیجه نرسیم طبیعتاً موضوع را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد، عنوان کرد: اولین تقاضا و اقدام ایران کار دیپلماتیک و رایزنی‌های سیاسی است که توسط وزارت خارجه باید انجام شود و اگر لازم بود که آخرین اقدام را انجام دهیم طبیعتاً این کار حقوقی خواهد بود و ما وارد عرصه‌ دعوای حقوقی خواهیم شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ما این موضوع را در داخل آذربایجان نیز پیگیری خواهیم کرد تا حقوق دولت و ملت ایران حفظ شود و درصورتی‌که بستری برای حل مشکل در داخل آذربایجان فراهم نبود، از مسیر بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه