عضو حقوقدان شورای نگهبان در رشت:

رشد صنعتی و علمی کشور پس از انقلاب/ آنقدر قدرت داریم که با وجود تنگناها به پیشرفت برسیم

“محمد دهقان” عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه پس از انقلاب روز به روز قدرت صنعتی و علمی کشور در حال افزایش است گفت: آنقدر قدرت داریم که از این تنگنا عبور کرده و به پیشرفت برسیم.

رشد صنعتی و علمی کشور پس از انقلاب/ آنقدر قدرت داریم که با وجود تنگناها به پیشرفت برسیم

 به گزارش خبرنگار هشت دی، “محمد دهقان” صبح امروز در مراسمی به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن که در گلزار شهدای رشت برگزار شده بود با بیان اینکه امام خمینی یک فیلسوف، فقیه و عارف بزرگ بود اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون شخصیت‌های بزرگی به جهان معرفی شده اما هیچکدام نتوانستند خدمتی مشابه امام را به اسلام انجام دهند.

وی رمز ماندگاری امام در تاریخ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امام خمینی از تمام داشته‌های خود در میدان مبارزه و جهاد استفاده کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر وجهه معنوی و الهی و اخلاص وجودی امام خمینی خاطرنشان کرد: امام خمینی اهل معنا و معرفت و از همان جوانی اهل مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله بود و با اتکاء به خداوند از هیچ شخصی هراس نداشت.

دهقان با اشاره به اینکه امام خمینی تمام عمر خود در راه خدا جهاد کرد بیان داشت: مکتب اسلام مکتب مبارزه است و امام نیز با همین سرمایه و تفکر وارد میدان مبارزه شد و به همین علت ۱۵ سال از عمر خود را در تبعید گذراند.

وی با بیان اینکه اخلاص امام خمینی موجب بیداری ملت شد خاطرنشان کرد: امام خمینی اهل عقلانیت بود و به مسائل روز دنیا آگاهی داشت و جهاد و مبارزه متناسب با این انقلاب به این صورت بود که یک شخص بتواند ملتی را علیه پهلوی بسیج کند و امام این کار را کرد و مردم شاه را از کشور بیرون کردند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه امام یک سلطنت موروثی و کهنه را نابود کرد اظهار داشت: مبارزات و روش امام خمینی به کشور عزت داد و یکی از دستاوردهای ایشان نیز بیرون راندن حکومت شاه بود تحویل کشور به مردم بود.

دهقان با اشاره به تبعیت و اعتماد ملت ایران از امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام در طول انقلاب همواره با مردم حرکت کرد و مردم در تمام تصمیمات کشور دخیل شدند.

وی هوشیاری امام در برابر مستکبران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امام با عقلانیت و عمق سیاسی خود با استکبار مبارزه کرد و می‌دانست هرگونه عقب نشینی در برابر استکبار برای کشور خطرناک است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر اینکه امام زمینه توسعه ملی و اجتماعی و سیاسی را از طریق مشارکت مردم در امورات کشور فراهم کرد گفت: یکی از پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب پیشرفت سیاسی بود که به جهت حضور مردم در صحنه رخ داد.

دهقان ادامه داد: مبارزه با ظلم، اسرائیل و هوشیاری در برابر ابرقدرت‌ها و اتخاذ سیاست نه شرقی و نه غربی از شاخصه‌های سیاست امام خمینی است.

این عضو شورای نگهبان با بیان اینکه برخی مسئولین فکر می‌کردند پس از گذشت چند سال می‌توانند سیاست مقابله با استکبار را تغییر دهند اما روش امام هرگز تغییر نکرد بیان داشت: امروزه ملت ایران دریافتند که استکبار قابل اعتماد نبوده و بدعهد است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما با استکبار با عقب نشینی و لبخند زدن حل نمی‌شود افزود: امام به نامه سران استکبار اعتنا نکرد و قاطعانه در برابرشان ایستاد و در برابر تهدیدات آمریکا گفت که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه اعتماد کردن به استکبار همانند اعتماد به سراب است خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که ما اهل مذاکره نیستیم بلکه ظرفیت پیشرفت و مذاکره را محدود به چند کشور غربی نمی‌دانیم و معتقدیم می‌توان با تمام دنیا مذاکره کرد.

دهقان با بیان اینکه طبق عقیده امام تا زمانی که ظلم وجود داشته باشد ما نیز در صحنه هستیم عنوان کرد: امام با توکل بر خدا با استکبار مبارزه کرد و ملت ایران نیز از راه و منش ایشان الهام گرفتند و این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی سردار سلیمانی را یکی از پرورش یافتگان مکتب امام خمینی دانست و بیان کرد: امام راه عزت را برای ملت ما باز کرد و امروز ما بیش از هر زمانی با وجود سختی‌ها و دشمنی‌های داخلی و خارجی پای آرمان‌های خود ایستاده‌ایم.

۹۰ درصد محصولات کشاورزی ما پس از انقلاب در داخل تولید می‌شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی ما پس از انقلاب در داخل تولید می‌شود و روز به روز قدرت صنعتی و علمی کشور در حال افزایش است.

وی افزود: آمریکا و مزدورانش در این سال‌ها در منطقه از هیچ توطئه‌ای علیه ما دریغ نکردند و تحریم‌های فلج کننده علیه ما اعمال شد و جریان داعش را حمایت کردند اما تمام تیرهای آنها به سنگ خورد و با تمام سختی‌ها و مشکلات آنقدر قدرت داریم که از این تنگنا عبور کرده و به پیشرفت برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه